VŠEHOCHUŤ 8

26. února 2008 v 20:31 | cr
POKRAČOVÁNÍ.
 


Komentáře

Zobrazit vše (584)
Zobrazit starší komentáře

501 Gothic a Valerijko 3 roky VFA Gothic a Valerijko 3 roky VFA | E-mail | 12. března 2008 v 13:49
502 Romana(Mikuláš 15,AS) Romana(Mikuláš 15,AS) | E-mail | 12. března 2008 v 14:15

Já chodím sříhat a barvit ke kámošce a posledně mi stříkla na vlasy něco podobného od Matrixu, ty moje nebohé vlasy se leskly jako nikdy :-) Koupila jsem si diamond gloss od Nivea,ale to je slabota.....

503 Martina Martina | E-mail | 12. března 2008 v 14:18

Gothic, přesně jak píše Romana (515) a nebo na Valerijka, na ty jeho artistické a jiné kousky.

504 Zdenka/Honza 18, atyp.aut.,MR,epilepsie/ Zdenka/Honza 18, atyp.aut.,MR,epilepsie/ | E-mail | 12. března 2008 v 14:33

Gothic, no Tobě to opravdu sluší jako Sněhurce i jako Zlatovlásce.A líbí se mi, jak disciplinovaně zasíláš fotky mezi "Angeliky" - ale určitě tam patříš. A vaše svatební fotka ! K tomu namíchat V. , v pozadí vilu s drahým autem a jste jak z reklamy !

Salma zase zaperlila! Ale souhlasím, že někdy je potřeba na hrubý pytel hrubá záplata! Ale ten pohled do očí s důrazem na to, jak se která "hvězda" jmenuje - no to nemá chybu!

Mám známou, která svými "výstupy" baví celý panelák (pokud Salmo, potřebuješ obecenstvo stačí otevřít okno do ulice, pokud nebydlíš zrovna na samotě u lesa).Má taky postiženou dospělou dceru, která "zastydla" s chováním v pubertě a jejím motem je každodenně vytočit matku -  a jde jí to velmi snadno.A pak to všechno spustí ten neskutečný uragán slov.Pokud přijde sousedka a slušně se zeptá, co se děje, slušně odpoví, že nic a omluví se. Pokud zazvoní sousedka a ječí něco o matce hysterce dostane zpětný náraz v podobě okamžité anylýzy jejího manželství, případně výchovy dětí.

Vozit nebo nevozit, já jsem H. vozila na kočáře dlouho, ale byl hrozný neposeda,  hopsal na čtyřech nebo " visel" hlavou dolů.Já jsem musela jen dokola mluvit a zpívat, abych udržela jeho pozornost a kolemjdoucí nabyli dojem, že matka se z dítěte zbláznila. Kdyby to šlo vozila bych dlouho, ale pak jsme začali běhat a lozit (venku zásadně tam , kde bylo nejvíc odpadků a nedopalků) a to už vše podle vám všem známého scénáře- venku se z dítěte stávala neřízená střela nerespektující provoz kolem.Jak já pak milovala období , kdy jsme i dvě hodiny chodili po schodech u paneláku nahoru a dolů (naučil se pravá , levá a počítat )a já mohla občas "splknout" s kamarádkou. Obdivuju ty z vás, co nakupují s dětmi. Já jdu s H. jen v poledne v sobotu na max dvě položky a nesmíme dlouho čekat u kasy, je netrpělivý a  pořád křičí "nestresuj ho"!

Těch pár řádek píšu po chvilkách a to jeho "mamííííííí" - navrhnu zařadit mezi zbraně hromadného ničení! -zase máme skoro 38°tak jdu "pečovat".

505 LenkaMad  (syn 14 let, AS, migrény) LenkaMad (syn 14 let, AS, migrény) | E-mail | 12. března 2008 v 14:45

Opět nebudu reagovat, protože opět nemám dočtených minimálně 150 příspěvků. Ale koukla jsem do deníků a Gothic to moc sluší.

Jen jsem se chtěla zeptat, jestli máte některá zkušenosti s vyřizováním ZTP. Přišel mi dneska dopis, že můžu přijít nahlédnout do spisu, že byly shromážděny podklady pro vydání rozhodnutí. Nevíte co to znamená a co to může ovlivnit? Nejsem v tomhle typu vyřizování vůbec zběhlá. Myslela jsem si, že konečně rozhodli o tom PnP, ale místo Pnp tohleto.

Teď ještě koukám Zdeni, že jste nemocní. Přeju brzké uzdravení.

506 Romana(Mikuláš 15,AS) Romana(Mikuláš 15,AS) | E-mail | 12. března 2008 v 15:04

LenkoMad-tohle jsem dostala dneska taky, paní mi k tomu poslala i mail - normálně jim pošli mail, že podklady znáš a nepotřebuješ nahlížet.....teda pokud nechceš. To máš odvolání?

507 LenkaMad  (syn 14 let, AS, migrény) LenkaMad (syn 14 let, AS, migrény) | E-mail | 12. března 2008 v 15:12

Ne, jenom jsme dali v prosinci žádost a teď po 3 měsících přišlo tohle. Jestli mi to vyjde, zajdu se na ty podklady podívat. Já nevím, co tam obvoďačka napsala, jestli teda mají jen ty zprávy od ní nebo si ještě nechali něco poslat od jiných odborných doktorů.

Romano, a když jsi vyřizovala ZTP poprvé, tak jsi se byla na ty podklady podívat? A za jak dlouho po té možnosti "podívání" rozhodli?

508 Romana(Mikuláš 15,AS) Romana(Mikuláš 15,AS) | E-mail | 12. března 2008 v 15:15

Tady z města mi nic takového neposlali, to až teď z kraje. Být tebou, tak si sebou vezmu všechno, co mám - můžeš jim to tam přiložit.

509 LenkaMad  (syn 14 let, AS, migrény) LenkaMad (syn 14 let, AS, migrény) | E-mail | 12. března 2008 v 15:22

Právě je smůla, že nemám žádnou čerstvou zprávu od A. psychiatričky. Na kontrole jsem u ní byla sama, protože měl nějakou akci ze školy a tak ona, že mi tu zprávu nemůže napsat, když tam on není. Přitom píše zprávy jen 1x ročně, tak mám od ní poslední z února 2007. A další, že mi napíše až letos v červnu. Takže nemám v ruce vůbec nic, kromě zpráv od jiných odborných lékařů, od kterých ale zase ty dg moc se ZTP nesouvisí :-(

510 Soňa a Adámek(3roky,dět.autismus) Soňa a Adámek(3roky,dět.autismus) | E-mail | 12. března 2008 v 15:37

Gothic, ta růžová barva je super, moc Ti to sluší.

K ježdění na tříkolce. My teda tříkolku nemáme, máme malý kolo.Zkoušeli jsme Adámka učit jezdit, ale vůbec to nechápe. Jen sedí a kochá se okolím. Žádný šlapání, žádný řízení. Jen se nechá tlačit. Vůbec nevím, jak ho to naučit. No uvidíme.

Náš Adík je taky docela špuntík, má 14kg a 96cm.

511 Martina Martina | E-mail | 12. března 2008 v 15:50

LenkoMad, tento dopis se posílá, když  dle posudkového závěru (na jehož základě bude vydáno rozhodnutí zadavatelem) vychází jiný výsledek než jste žádali. Znamená to, že např. místo ZTP/P  vycházíte na ZTP, a někdy se i stává obráceně, že někdo požádá ZTP a dostane ZTP/P (to bývá míň). O co jste žádali?

512 LenkaMad  (syn 14 let, AS, migrény) LenkaMad (syn 14 let, AS, migrény) | E-mail | 12. března 2008 v 16:25

Martino, vyplnila jsem tiskopis, který se tuším jmenoval Žádost o mimořádné výhody pro občany těžce zdravotně postižené. Doufám, že to chápu správně, že to je žádost o ZTP? Já si taky myslím, že to není jen tak, že nás nechávají nahlédnout do spisu a nerozhodli sami a hned. Když jsem byla žádat, tak paní říkala, že už tam nebudu muset chodit, že přijde rovnou od nich rozhodnutí, proti kterému se můžu odvolat, když nebudu souhlasit. Martino,  můžu ještě v téhleté fázi požádat o nějakou lhůtu dokdy bych dodala další lékařské zprávy?

513 Soňa a Adámek(3roky,dět.autismus) Soňa a Adámek(3roky,dět.autismus) | E-mail | 12. března 2008 v 16:42

Gothic, já taky nechávám Adámka doma samotnýho, když spí a odskočím si nakoupit. Jdu hned, jak usne a vím že minimálně hodinu bude spát. Jsem vždycky do 15 min zpět a mám v klidu nakoupeno.

V autě ho nenechávám, on by beze mě strašně řval. Dcerku jsem nechávala, jí to nevadilo, když jsem si na chvilku odskočila.

Romano, Mikuláš je šikovnej kluk.

514 Soňa a Adámek(3roky,dět.autismus) Soňa a Adámek(3roky,dět.autismus) | E-mail | 12. března 2008 v 16:44

Zdeni, Honzíkovi přejem, ať je brzo zdravý.

515 Martina Martina | E-mail | 12. března 2008 v 16:59

Lenko, teďse můžeš, pokud nějaký aktuální nález máš, do 15 dní odvolat a znovu se to vrátí posudkové službě, která zdravotní stav přezkoumá. Pokud nález nemáš, tak  následuje odvolání na kraj, tady to trvá dlouho.

516 romča-niki /4roky, dětský autismus/ romča-niki /4roky, dětský autismus/ | 12. března 2008 v 17:00

Salmo to se mi líbí jak si to líze vysvětlila, já to občas té starší dceři taky tak vysvětluju, protože už ve školce ty holčičky jsou

517 Lila (Tom AS  7,5 let) Lila (Tom AS 7,5 let) | 12. března 2008 v 17:19

Tak, jak se vyrovnávají vaše dětičky s novou grafikou pořadu AZ kvíz? Tom je nadšený a ani nedutá! Sleduje všechny ty změny a není naštvaný ani rozhozený! A nesmíme ho rušit!!!!!

518 Leni&Barbie ( 9 let,auti.+epi.) Leni&Barbie ( 9 let,auti.+epi.) | E-mail | 12. března 2008 v 17:20

Hezký den přeji Vám všem.

Nemocným přeji brzké uzravení.

Zdeni s Honzíkem,ať jste brzy fit - já jsem propadala také splínu,když bylo Bári zle,ale už jsme zase O.K.,tak jsme to přečkali.Hozník se snaží být vtipný jako Bári.Když má 40 horečky,tak jí dělám zábaly a ona se chechtá,a říká,že "studíííí,studíííí", a když mě je jí líto a uroním slzičku, tak mi říká : "maminko nedělej to,nedělej to!!!" to jako ,že nemám fňukat a to mě vždycky rozesmějě.Brzké uzdravnení přejeme my všichni z konce světa.

Měřit teplotku v uchu????

To by u nás v žádném případě nešlo.Když si představím sebe,že by se mi dával teploměr do ucha???Také bych bojovala!!!Bári je po mě - ouškem by to nešlo!!!Ono to u nás moc nejde i tak normálně.Do zadaečku už neeee,ale pod pažíčkou , to už je lepší.Máme štěstí,že máme Veroničku, která to Bári vždycky ukáže,co má dělat , a že to nic není,tak Bári se snaží spolupracovat - ještě,že máme Veroničku!!!!

Salmo - to jsi opravdu před Lízou pojmenovala ty holčičky tak  jak píšeš,že jsi je tak pojmenovala ????Děti dokážou být strašně zlé!!!!Je to hrůza,také s Lízinkou cítím.Maminky by měly být soudné a vědět,že všechno nemůže být všude stejné a existují lidé jako jsme my,co jsme prostě jiní.......Jen by mě zajímalo,jak to Líza bere,ty Tvoje nevhodná slova,jestli to také vysloví,nebo to bere,jako od maminky a nijak to netlumočí......Jak píšeš,tak i před Benem se slovně nekrotíš,tak jak to oba berou???

Máme zítra s manželem 15 leté výročí,co jsem se za nim přestěhovala na Šumavu.Mám v plánu udělat dobré papčo k večeři a koupím vínko a dětem rychlý špunty....Dal mi k výročí ten nejlepší dárek,jaký mohl!!!!Dneska byl sám s Bári na neurologii a u zubaře orthopeda na rovnátka......Zašli si spolu do naší oblíbené pizerie na oběd....Celý den byli spolu a zvládli to skvěle......Ani nevíte, jakou mám radost!!!Zoubky už má Bári O.K.   rovnátka už nosit nemusí a na neurologii to máme pořád stejné - záchavaty naštěsí nemá - medicínky jí dobře zabírají, i když na EEG pořád epi ložisko má.Opravdu mám vekou radost.

Pozdravuji Gothick - jsi žena mnoha tváří a všechny Ti sednou.Jsi kočka ve všech barvách vlasů a manžel se s  Tebou alespoň nenudí - každou chvíli má doma jinou "babu".Mějte se krásně - Vavuška je sluníčko!!

A ještě k tomu odpočinku a dobíjení baterek...

Já jsem asi hyperaktivní jako Bári.Já dobíjím baterky venku s holčičkama a psíčkem.Když si vyjdem všichni na procházku.....Pořád jsem se tady té krásy přírody na Šumavyě nenabažila.Opravdu žijeme v krásném koutu naší země, a i když je to konec světa,nevadí mi to.

Mějte se všcihni faj.Pa Leni

519 eliška eliška | E-mail | 12. března 2008 v 17:33

Ahoj všem nedá mi to a musím napsat Gothic mělas pravdu fakt Ti sluší všechno, trošku jsi mě nahlodala, že bych do blond(spíš zrzava-ale třeba to už letos fakt bude blond) šla jako každý rok? Vůbec nevím jak je to možný, že mi to každý rok sluší míň a míň. Zcela určitě to nebude tím, že stárnu a už mi nesluší vůbec nic!!! Jaký na to máte názor vy děvčata, kterým to před 20 kg(i lety) slušelo víc-pokud tady vůbec nějaká jste? Aby nedošlo k omylu-směju se u toho-hlavně, když jsme zdraví!!!!  A to je to důležitý co přeju Honzíkovi a tím pádem samozřejmě Zdeňce. Já taky od včerejška mám děsnou rýmu a kašel, naštěstí ne teplotu, protože znáte to musíme fungovat, ale mám hrůzu, aby to nedostal Míša, protože jak jsem už psala neumí smrkat. Jen když jsem četla, že bych ho měla odsávat, tak na mě šly mrákoty, on si totiž nenechá ani vykapat nos. Holt už je moc velikej. Ale fakt s tím luxem, jsem si to začala představovat, až jsem se musela smát, protože mi blesklo hlavou jak mu přikládám hadici k nosu a jak je hubenej, tak ho vcuclo celýho a bylo po rýmě!

520 Lila (Tom AS  7,5 let) Lila (Tom AS 7,5 let) | 12. března 2008 v 17:40

Lenie, gratuluji k výročí, a k dnešnímu pěknému dni!

Gothic - vlasy skvělé, ty vyžehlené jsem nepřehlédla, díky moc. K černé barvě, tam jsem se tě trošku lekla, ale každému se líbí něco jiného ..... tak snad neurazím.

Něco k domácímu vyučování http://www.novinky.cz/clanek/134515-skola-doma-zakon-chce-zprisnit-podminky.html

Ještě tam byl kontakt kromě profláklé http://www.domaciskola.cz/ i tahle

http://www.volny.cz/domvzd/

521 eliška eliška | E-mail | 12. března 2008 v 17:41

Jo Leni gratulace k tomu jaký jste měli pěkný den a že jsi s manželem spokojená. Vůbec se tomu nedivím, když žiješ v jednom z nejkrásnějších koutů země. Je to moje nejmilovanější místo, protože když jsem byla mladá prožila jsem v Srní a okolí velkou lásku. Ráda se tam vždy vracím, i když na mě je tam teď už dost rušno.

522 Gothic a Valerijko 3 roky VFA Gothic a Valerijko 3 roky VFA | E-mail | 12. března 2008 v 17:47

Soni-tak to majú kluci podobné miery!! to som rada, lebo u nás sú všetci väčší :-)

Ja by som do spisu nahliadnuť šla. Nie sú tam už aj nejaké predbežné závery? A keby som tam nemala to čo tam chcem mať, tak by som šla k dr a vyžiadala správu s tými bodmi, ktoré tam zmenili, alebo opomenuli.

Myslím, že je to dobré, ked sa tam dá nahliadnuť.

Soni-V v aute tiež neplače, ja mu poviem, že čakaj mama príde a on je v klude, občas tam aj zaspí za ten čas. :-) Reval len raz čo ho vytočilo to mliečko, ale to proste bolo tým mliekom a nie tým, že som preč.

Leni-taťka sa teda vytiahol, čo? to je super!!

A Bárinka bude mať krásne zúbky! nie ako ja, čo som sa na rovnatka vyprdla a teraz už som na tom zle aj zdravotne, jeden zub mám skoro mimo dasna už úplne krivý, naštastie mi to nie je moc vidno. Máme s mužom zuby krivé obaja a V., bohužial spodné ma tiež chudák krivé :-(

Leni-manželovi je jedno aké mám vlasy, kašle na mna stále rovnako :-(( ale aspon ja mám lepší pocit vždy, po tej kaderníčke :-))

Eliška-ja mám hrozne dobrú kaderníčku, takže ona by ti odtien, ktorý by ti super šiel isto našla, škoda, že si tak daleko :-(

ale dobrá je aj C10 od palete, nie je ani drahá a tiež ide skoro každému, je to ale už taký fest blond.

Dlho som si farbila aj sama doma a aj melír som si sama robila, predáva sa farba, kde je tá čapica na melír a to len dáš na hlavu, vytiahneš háčikom pramene z tej čapice kde-tu a nafarbíš len tie pramene, potom dáš dole, umyješ a je to :-) je to taký domáci melír.

S tým luxom-no ked to nevcucne môjho 14kg prcka, tak Honzíka tiež nie :-) a normálne V. sa tomu najprv aj smeje, on sa rád rôzne po tele vysáva vysavačom.

Dnes mi už pár krát z neho prdli nervy a som ho aj vycápala-priznám sa :-(( mi zase vytlačil celé pleťové mlieko na sedačku, práve bol čerstvo prezlečený, ja som umývala odkvapávač, proste ani 2 minúty nemôžem niečo robíť, aby niečo on nevyviedol :-( potom mi zase zdrhol z okna a behal bosý v daždi po záhrade :-(( a potom ma pokúsal no fakt bol dnes zlý ako čert.

A všetky tie veci vie velmi dobre, že robiť nesmie,!

Samozrejme nespal šak od 6,00 čoby spal? zaspal o 16,00 teraz spí a zase bude do večera mrzutý a večer budú boje so spaním.

523 Andrea-Ryan(3 roky-ASD) Andrea-Ryan(3 roky-ASD) | E-mail | 12. března 2008 v 18:03

Ahoj

Salmo-nevim,jake mas zkusenosti s britskym zdravotnictvim,ale ja za poslednich 10let nevalne.Jestli si nekdo dokaze predstavit ten nejvetsi bordel,jaky kdy videly,tak ja ho znasobim jeste tak 20krat a vyjde z toho britske zdravotnictvi. Opravdu tady trava zelenejsi neroste. S maminkama autistickych deti se velmi rada seznamim a je pravda,ze jsem moc snahy na toto jeste nevynalozila.

Ale svete div se,dneska ve specialni skolce byly dokonce dve,jedna anglicanka se synkem,ktery jeste nema diagnozu,ale pravdepodobne ma autismus a druha je polka a jeji syn je stejne stary jako Ryan a ma nizkofunkcni autismus.Potvrdila mi jen to,ceho se obavam a to je to,ze tento system ji nechal uplne na holickach,neco jako:pomoz si sama!! A opravdu ona byla nucena si sama pomoci,predstavte si,ze kdyby si nenasla specialni skolku pro autisty a neplatila by si za ni,tak by malyho poslali do normalni skolky s asistentkou,ktera navic ani neni trenovana vyucovat autisty.No tohle je presne to,co ceka Ryana,v zari jde do normalni skolky s asistentkou,ktera bude jenom dohlizet,aby tam nevyrusoval dalsi deti.Neni prej dostatecne postizenej aby nam bylo nabidnuto misto v autisticke skole. To uz bych radsi Ryana ucila sama doma. Tahle maminka byla nakonec tak hodna,ze mi nabidla,ze muzu klidne prijit nekdy k ni domu a vsechno mi vysvetli jak to funguje,protoze chape,jak je to tezky ze zacatku.

Z toho mam velkou radost.

Gothic-strategie super,ja jsem spis zastancem te seste,ta se mi libi.

Katko-nastesti jeste kdyz vynalozim vazne hodne sily,tak ho zvladnu,ale spis me desi predstava,ze kdyz je takovej ve 3letech,jakej prave bude v 6! ted jeste nejaky chovani muzu omluvit,vzdyt jsou mu jeste jenom 3,ale co pak? Na nakupu se vozi ve voziku,ale nedokazu si predstavit co budem delat az bude starsi. Zkusila jsem ho nedat do voziku,ale to jsem si vazne dovolila jenom v hrackarne, a on ten vozik tlacil,tak ve me svitla nadeje,ze snad az bude starsi,tak bude tlacit vozik misto aby se vozil.

Katko-v 18ti jsem nebrecela ani u Titaniku a dneska mi vazne ani nestoji za to nosit rasenku,nebot jsem vecne jak panda. Prolejzky jsem mu koupila a ma je na zahrade,ale o ty on nestoji,nevim proc,kdyz si v parku s detma stejne nehraje.

Gothic-Jordan dostala nekolik oceneni za matku roku,minuly rok a snad i predminuly,nebo mozna obracene. V prvnim tehotenstvi drogovala,syn autista je,ale on ma neco jeste jinyho,proto je tak velkej,spatnou dietou to urcite neni,ja videla jeho fotky tesne po porodu a uz tehdy byl obrovsky.Ted je mu snad 6let. Slepy taky neni,jen malo vidi. Spatna matka neni ani socialka ji nikdy nenahanela, na svyho autistickyho syna ma ''nanny'',jinak o dalsi dve deti se stara sama. Obcas udelaji nejaky dokument na to,jak zijou a co zrovna delaji,ja to nekdy sleduju,ona je docela vtipna,obzvlast kdyz do sebe s Petrem Andre neustale rejou.

524 Leni&Barbie ( 9 let,auti.+epi.) Leni&Barbie ( 9 let,auti.+epi.) | E-mail | 12. března 2008 v 18:51

Ještě jednou já ,

Moc děkuji všem.Já se nechtěla nijak vychloubat (to nejsem

já ) ,jen jsem se chtěla podělit o radost - konečně si k Bári našel manžel cestu - nebylo tomu vždycky tak.Už ví,že z toho nevyroste,už s ní konečně umí vyjít  a nestydí se za ni.

Salmo - já jen chci vědět,jak na to děti reagují.Já mám sousedku (už k nám moc nechodí) ona je taková svérázná a mluví strašně sprostě.Nakonec jsem ráda,že už moc nechodí, protože Bári ty sprostý slova lákaly - my se jim doma vyhýbáme,tak to od nás nezná.Ve škole nevím,ale neříká je, jinak bych to věděla...U koníků občas tetě od koní ujede "sakra" a to Bári strašně baví.....Ona ta sousedka má holčičky dvojčátka o 2 roky starší , než moje a 4 letého klučíka - a pořád v jednom kuse jim hubuje - přesto,že jsou světoví a skvělí,normální čilé dětičky, nikdy nevyváděly šílenosti....Pořád malému říká "ty  hajzlíku,ty debile,neser mě..." nebo holčičkám " Léno,Lucino vy krávy..."!!!Mě se to vůbec nelíbí a vždycky jsem jí říkala,ať jim tak neříká,že jsou O.K.,že nic nedělají.....

Jinak se omlouvám,že občas dělám chybičky - vždycky chvátám a nestíhám si to po sobě kontrolovat.Dík.

Hezký večer všem.Leni

525 alena alena | 12. března 2008 v 19:09

Gratuluji k výročí i k symbolickému dárku, Leni.

Taky si dnes otevřeme flašku - a to na počest zprovoznění WC po deseti dnech odstávky kvůli rekonstrukci... :-).

Eliško, Tvé příspěvky mne znovu dostávají. Míša s vysavačem :-)) Jinak já, jakožto věkově pokročilejší, si co do vizáže říkám - lepší už to nebude :-). I když se snažím o opak...

526 Eva s Mery Eva s Mery | E-mail | 12. března 2008 v 20:53

Alča...odstávka WC. :-)  ale uznej, že pak si člověk tak nějak víc váží.:-)

Eliško  taky tě vidím, jak jdeš na Míšu s vysavačem. :-)  Marianka prý poslala Marianovi fotky se svojí Amálkou.

Zdenko  tak to je u nás stejný s tím nákupem. Já můžu taky vyřídit jen dvě položky a musí to bejt rychlovka. Žádný fronty. Mě zas říká. Nesmíš trápit svýho autíka. No ty teploty se vás taky drží dlouho. To je šílený.:-(

527 Míla s Petruškou(6 let,těžký aut. 5sourozenců) Míla s Petruškou(6 let,těžký aut. 5sourozenců) | E-mail | 12. března 2008 v 21:24

Gothic,

sluší Ti to. Já teď přecházím ze své přirozené tmavohnědé barvy do světlejšího odstínu, aby už nebylo vidět mé šediny. Právě dnes jsem si na sebe naplácala barvu čokoládový karamel . Zítra mě opět čeká vyřizování po úřadech. Možná kdybych tam přišla jako šedivá ztrhaná stařena, tak by mě snad přidali na sociálních dávkách.

Gothic,

pořad Co je to doma? stále ještě vysílají každý den po obědě. Je to ale repríza starých pořadů. Škoda, že nejsou uloženy v archívu Čt na internetu. Původně tyto pořady byly jen o dětech v dětských domovech nebo v pěstounských rodinách. Ukazovali tam děti, pro které těžko hledali rodinu. A znám několik  pěst.rodin, které se potom pro takové dítě rozhodli. Někteří kritizovali tuto formu, že je to jako když Srstka s Kubišovou nabízejí ve svém televiz.pořadu zvířátka. Ale účel to splnilo. Některé další pořady z tohoto cyklu se vracejí ke dříve natočeným případům a sledují další osud těchto dětí. Škoda, že čes.televize ukončila s paní režisérkou Ljubou Václavovou spolupráci na těchto pořadech.

Chystám se, že sem napíšu další románek ze života naší rodinky. Jak to u nás chodí, pokud máme pobývat s našimi dětmi pod ostřížím pohledem ostatních? Ne všichni nám fandí. To raději zavedeme děcka hluboko do lesa nebo do jeskyně, kde je nikdo nevidí a neslyší. Na naší zahradě se vyřádí i tak dost. A já s nimi si tam i "ziapem". Bydlíme na skoro-samotě, tak si to můžeme dovolit.  Všechny emoce jdou hned ven, nic v sobě nedusím.

Ještě že už nám naši starší hyperaktivní kluci povyrostli a už nejsou ve věku, kdy jsem je občas plácla. Jen tak je šlo zastavit. Slova, i když jsem zvýšila hlas, nestačila. Po tom plácnutí se zklidnili, já se uvolnila a nastal čas na pevné objetí, jak radí dr.Prekopová. Těžko se něco vysvětluje dítěti, které se nezklidní a pořád pobíhá. Ale v pevném objetí se to dá pak všechno důkladně sdělit. To já jen takhle uvažuji, když nám paní ministrině chce zakázat tyto výchovné metody. Já jsem ze staré školy, mě už nepředělá. Ale na mladší holčičky tohle není třeba.

Zítra jedu do Brna i s Peťou. To přijedu zase ztahaná. Má už dost síly. Nikdy jsem netušila, co je v Brně psů a holubů. Ona se jich bojí a pořád mě před nimi utíká. To jsem si dřív říkávala, jak je fajn, že máme průkazku ZTP/P a já si s ní skoro zadarmo zajedu občas do města. Takové výlety si raději odpustím.

Dnes chci hlavně odpovědět LenceMad:

my máme čerstvě vyřízenou průkazku ZTP/P - končila nám její platnost. Před vydáním rozhodnutí jsme taky obdrželi dopis, že ještě můžeme nahlédnout do spisu a popřípadně něco doplnit. Ale v tomto případě to nebylo nutné, vyhověli naší žádosti. Jinak by mě tam hned měli a už bych si sháněla informace, co všechno mám ještě podniknout, abych dosáhla svého. Takže si myslím, že tento dopis píší i v případě, i když se nic neděje.

Naopak, když nám minulý rok přišlo rozhodnutí o snížení PnP, tak před tím žádný dopis nepřišel o dalších možnostech . Upozornila jsem na to úřednici, která nám vydávala už jen konečné rozhodnutí, že nám před jeho vydáním nedala možnost se ještě k tomu vyjádřit. Zřejmě to není jejich povinnost ze zákona.

Jednou jsem toho už využila. To bylo před vydáním rozhodnutí krajského úřadu, proti kterému už není odvolání. Využila jsem lhůty 5 dnů, které mi tímto dopisem dávali, sehnala si další lékařskou zprávu a napsala dopis, ve kterém jsem vznesla námitky proti tomu, jakým způsobem byl hodnocen zdravotní stav posudkovou lékařkou.  

Pro mě je problém, abych pokaždé objížděla úřady a osobně nahlížela do spisu. Ochotná úřednice mi to sdělí i do telefonu.

Jinak pro všechny odvážlivce, kteří se chystají psát odvolání proti snížení PnP. Pokud se Vaše odvolání dostane na Krajský úřad v Brně, mají tam výborné čekací lhůty - více jak 365 dnů. Dnes jsem tam volala. V dopise je uvedena lhůta 90 dnů na vyřízení a potom, že o dalším postupu nás budou informovat. Tak jsem si dnes sehnala tel.číslo přímo na posudkovou komisi.  A tam mi sdělili, že moje odvolání (podáno 21.11.2007 a postoupeno na KÚ 21.1.2008)  přijde na řadu  22.2.2009!

528 Salma(Ben15r.asi AS, Líza 8r.DMO,epilepsie) Salma(Ben15r.asi AS, Líza 8r.DMO,epilepsie) | E-mail | 12. března 2008 v 22:00

LenisBarbie: 1) Právě jsi se usvědčila, že pozorně nečteš mé příspěvky. Již před časem jsem tu hlásila, že dlaždiči a Rómové by ke mně mohli chodit na kursy "Jak se košatě sprostě vyjadřovat" a přitom moje děti ta slova vůbec nepoužívají. Já si myslím, že nemají proč, protože to pro ně nemá chuť zakázaného ovoce. Já mám velmi široký a pestrý výrazový rejstřík. Umím vymámit z jalové krávy tele, umím hovořit poeticky, jemně, něžně a stejně tak to umím rozbalit jako zasloužilá vyžilá štětka z E55.

Je mi dobře ve všech polohách a volím tu, která mi nejvíce pomůže uvolnit páru z kotle. Jelikož jsi však pozorně nestudovala má vyjádření, za trest si je všechny najdeš a tyto mé sebrané spisy se naučíš nazpaměť.

2) To mi teda fakt křivdíš, pokud si myslíš, že jsem Líze nesdělila, že jsou to píči. To jsem se celá rozechvěla, jak mi křivdíš. Prosím Tě, při mém temperamentu si umíš představit, že bych na Lízu tichým hlasem hovořila něco jako: " Z toho si nic nedělej, ty holčičky jsou jen hloupé a zlé. Nevšímej si jich srdíčko!" Vždyť by si Líza myslela, že ji nemám ráda. To si piš, že jsem ječela, že ty píči briskně naučím slušnému chování. Že jsou to blbé nafrněné krávy. Líza se smála a uklidnila se, protože hned cítila, že jsem ready natrhnout prdel píčám malým i velkým (tj jejich matkám), že má chráněná záda, a že ji miluji. Kdybych tady něco sladce tiše kníkala, tak by se moje děti bály, že jsem na smrtelné posteli nebo že už je nemám ráda. Od té doby o nich hovoří jako o těch holčičkách, co by moje máma řekla, a významně se odmlčí. Nemá dokonce ani potřebu to nějak více vytečkovávat. Jen jí u toho slastně září oči a přímo před mýma očima se z ní uvolňuje napětí.

Když šikanovali Bena, taky jsem doma ječela, že jestli to malí zmrdi na něj ještě zkusí, tak jejich rodiče budou litovat, že žijí ve stejném městě jako já. A to bys viděla, jak to Benovi dělalo dobře. Ben také vůbec nepoužívá sprostá slova, a to dokonce ani nyní v pubertě. Vůbec nemá potřebu. Jo a nikdy se nestyděl se mne chodit ptát na všechny sexuální vtipy a sexuální praktiky, co kdy kde zachytil.

Taťka Homer mluví spisovně, tiše, klidně, intelektuálně, dlouze formuluje věty. Ten sprosťák jsem u nás fakt jen já. Naprosto nikoho to neovlivnilo. Milá LenisBarbie, sprosté slovo ve vhodné situaci vystihne víc než dlouhé kolemžvanění.

Jinak si myslím, že bychom vytvořili fantastickou trojku sudiček:

zlatuška Leni, JanaAmosaMíla a košatě sprostá Salma. Nádherné rajcovní trio, no uznej.

529 Salma(Ben15r.asi AS, Líza 8r.DMO,epilepsie) Salma(Ben15r.asi AS, Líza 8r.DMO,epilepsie) | E-mail | 12. března 2008 v 22:06

Lila: ba ne, právě že se dělo i Kačence. Kačku ty děvenky sprostě manipulovaly. Nařizovaly jí, že Lízu nesmí pozvat na své narozky a zakazovaly jí se s ní bavit. Tohle neměla Kačky matka přejít bez povšimnutí. Já jsem jí to velmi podrobně vylíčila. I to, jak se v tom Katka mlátí jak nudle v bandasce, že neví co má dělat, aby se zavděčila všem, že je na to ještě malá. Proto, že nakonec vymyslela, aby Líza přišla až těsně nakonec oslavy. Tak se mnou by teda tohle otřáslo. Nechtěla bych, aby s sebou Líza nechala takhle cloumat. Proto jsem se divila, že nenásledovala žádná přednáška. Jo a LenisBarbie, neboj, i mamince Katky jsem sdělila, že jsou to malé píči stejně jako jejich velké píči maminky.

Ježkovy, proč bych to měla dlouze opisovat. Každý v týhle republice ví, koho si představit pod pojmem píča, to je přeci tak výstižné slovo !!! Přeci bych o to své děti neokradla, dyk by se mi chudáci lingvisticky ani nerozvinuly.

530 Salma(Ben15r.asi AS, Líza 8r.DMO,epilepsie) Salma(Ben15r.asi AS, Líza 8r.DMO,epilepsie) | E-mail | 12. března 2008 v 22:23

AndreosRyanem: britske zdravotnictvi je asi tak na urovni Rumunska. To ja moc dobre vim. 2roky mi tam zila a pracovala moje rodna sestra. Mám hroznou radost, ze uz mas spratelenou maminku. To je strasne dulezite. Doda Ti spoustu dusevni sily. Cloveka nejvic dusi, kdyz si mysli, ze je v tom sam, ze nikdo jiny podobny problemy neresi. Proc tak touzis po autisticke skolce? Mozna naopak Ryana zdrave deti potahnou dopredu. Ja jsem nikdy Lizu mezi DMO nedavala, chtela jsem, aby mela motivaci a tahouny.

Marky: ano, take si myslim, ze Ti spadne balvan ze srdce, az se sve Germanky zbavis. Stejne klobouk dolu, ze jsi tak brzy Nisinku diagnostikovala. Urcite je to bezvadny napad jit jeste i k dr.Thorove. Take si myslim, ze by Ti mohla dat podrobnejsi info a nejaky terapeuticky plan.

Zdeno: doufám, že Honza už virosu přemohl, a že se konečně zase vyspíš ! Jinak jako vždy jsi mne přesně vystihla. Hele, přiznej se, že Ty jsi se mnou chodila do školy? Tohle fakt není možný, jak to vždy uhádneš. Já opravdu na slušné výtky umím předvést empatii, diplomacii a vstřícnost. Jak mi ale zmáčknou spouštěcí knoflík virválu, tak to rozbalím střelhbitě. Zdeni, Ty moje vědmo, Ty vždycky moje řádky ( i to, co je skryto za řádky) čteš hezky soustředěně a ukládáš si je do dlouhodobé paměti. Ne jako někdo tady že jo LenisBarbie, už pracuješ na mých Sebraných Spisech ?!

Gothic: ta černá mi také přijde na Tebe už moc tvrdá. Světlejší tony mi připadají, že se k Tobě více hodí.

Aleno: to si člověk začne vážit obyčejných věcí, viď?

RomčasNiki: no to si piš, že jsou tyhle typy i v MŠ, já myslím, že už se poznají i v inkubátoru.

EvosMary: nemohla by nám Marjenka zase vymyslet nějakou činnost? My se tak pobavili u sčítání zubů. Úplně mi to chybí!!

531 Zdenka/Honza 18, atyp.aut.,MR,epilepsie/ Zdenka/Honza 18, atyp.aut.,MR,epilepsie/ | E-mail | 12. března 2008 v 22:31

Salmo, okamžitě přestaň nebo tě ta Tvoje obdivovatelka pozve rovnou na víkend do Paříže!

Aha, tak já už to chápu...Tvoje děti nemluví jako romský dlaždič, protože tak mluví maminka a oni chudáci malí jen čekají, jak jim rozšíříš slovní zásobu, protože by si se svou škálou sprosťárniček ani neškrtli.

Jen bych ráda věděla, kde a kdy se s těmi znalostmi blýsknou!

Díky všem za přání zdravíčka - dnes šel H. spát jen se zvýšenou teplotou, tak doufám, že noc konečně prospím.

532 Salma(Ben15r.asi AS, Líza 8r.DMO,epilepsie) Salma(Ben15r.asi AS, Líza 8r.DMO,epilepsie) | E-mail | 12. března 2008 v 22:38

Zdenko: moje děcka by si neškrtla, fakt ne, možná proto to ani nezkoušej. Jo a víš co je roztomilý? Vždycky když jdu k nějaké kamarádce na návštěvu, tak její děti okamžitě vylezou ze svých brlohů a jdou si mne nadšeně poslechnout. Vědí, že dostanou mnoho cenných rad do života a odnesou si mnoho barvitých přirovnání. Dokonce i puboši. Kde se moje děti blýsknou fakt nevím. Ale podle sebe bych hádala, že až se jim narodí jejich děti. Já jsem na gymnásiu psávala lyrické poetické básně ! To není fór, byla z nich unesená dokonce i profesorka literatury. A vidíš ty konce. Stačí nastoupit do zdravotnictví, vzít si sněhuláka, porodit dva kriplíky a kdeže se to najednou ocitneš !

533 Lila (Tom AS  7,5 let) Lila (Tom AS 7,5 let) | 12. března 2008 v 23:04

Salmo,

tak mě napadá, že ve tvé rodince na tebe ta úloha sprostačky prostě zbyla, v zachování zdravého rozumu vašeho genetického fondu! Co by matka neudělala pro své potomstvo. Pak naprosto chápu, jak se asi cítíš, když Ben tvé snahy, v dobré víře sobecké,  naprosto autisticky sabotuje!

534 Lila (Tom AS  7,5 let) Lila (Tom AS 7,5 let) | 12. března 2008 v 23:07

Ještě Salmo, já.

Takže má teorie se naprosto osvědčila, jaká matka, taká Katka, jak jsem už jednou napsala. Maminka prostě neviděla problém jako ty, a řekla si, že když půjde dcera s většinou, že bude většina a bude jí dobře. Myslela stejně jako její dcera, jen tobě to neřekla. I přes tvé vysvětlení o manipulaci Kačenky, svůj názor nezměnila ..

535 megy (Erik, 13 let, neverbální porucha učení) megy (Erik, 13 let, neverbální porucha učení) | E-mail | 12. března 2008 v 23:15

Katko (509) - mašina s práškama na úřadech, super - živě si to představuju a chechtám se. (509) Puberta- jo, kdyby to končilo u dialogu, v pohodě, to si umím i užívat, ostatně už mi pubertou jakž takž prošla dcera (18) a nejspíš ještě dlouho v ní bude syn (skoro 17). Blbý je, že Erik nemůže přestat chodit ve 13 do školy. A já nevím, co s tím, už máme za sebou řadu situací, kdy na mě ředitelka zvláštní školy tlačila, že dítě jako je on patří do výchovňáku nebo na psychiatrii. Přitom já vím, že není zlej, spíš je ze školy nešťastnej, a protože neví, co s tím, reaguje agresí, nadávkami, pobíháním po škole, utíkáním ze školy. A právě, že diagnóza neverbální poruchy učení je nám dost k ničemu, protože 99% lidí se domnívá, že je to něco jako dyslexie, takže jaký problém, že.

Když to vezmu od minulé středy do dneška, tak jednou zcela odmítnul jít do školy (a nešel), jednou odešel z domu o hodinu později, jednou o čtyři hodiny později, dvakrát jsem kvůli němu musela jít do školy, z toho jednou jsem si ho odváděla v 10 dopoledne domů. A to má úžasnou třídní, která ho ještě pořád obhajuje i před ostatníma učitelema a funguje jako mediátor komunikace mezi Erikem a jeho spolužáky . Tak si myslím, že běžní puberťáci přeci jen fungují o trošičku líp.

536 megy (Erik, 13 let, neverbální porucha učení) megy (Erik, 13 let, neverbální porucha učení) | E-mail | 12. března 2008 v 23:27

Lilo (489), Tom a školní pravidla - mně na tom připadá nejhorší to zapisování "přestupků" dětskou službou, já to považuju za "úředně posvěcenou" šikanu, nesnášela jsem to jako dítě, a nikdy bych si to takhle nezorganizovala, ani když jsem před lety učila na 1. stupni. To vždycky končí tak, že služba zapisuje kvůli kravinám outsidery, zapsat někoho, kdo by třeba ubližoval ostatním dětem, se neodváží. O tomhle bych si šla teda s učitelkou pohovořit, a to, aby vstal dřív, než přijde učitel do třídy, je taky blbost, lepší, když se zabývá něčím smysluplným.

537 AveEva AveEva | 13. března 2008 v 0:03

Salmo.... :o)) Dneska máš slinu, skoro jsem se u toho počůrala. Já snad ty sebraný spisy vyrobím za LenisBarbie. Červené vínko jsem si nalila, tvoje poetické příspěvky pročetla a takú mám fajnú náladu.... :o))

538 Andrea-Ryan(3 roky-ASD) Andrea-Ryan(3 roky-ASD) | E-mail | 13. března 2008 v 0:08

Salmo-ne ze bych az tak touzila po autisticke skolce,jen netouzim videt,to co vidim ve skolce denodenne,kdyz si jdu Ryana vyzvednout a to je to,ze ostatni deti sedi na matraci a zpivaji pisnicky a on tam bud pobiha v pozadi sam a nebo nekde sedi sam s knizkou v ruce a nebo jinou hrackou hrozne zabranej do jeji cinnosti. Nikdo si ho nevsima,nikdo ho nevyzve,aby se pridal.Kdyz me nahodou zblejskne skrz okynko ve dverich,zacne plakat,tak aby tam nevyrusoval,tak mi ho prostrci mezi dverma ven a zavrou za nim a dal se venuji normalnim chytrym detem. Jsem jeho matka a vim,kde se uci dobre,jak na nej a v jake a hlavne jak velke spolecnosti se dokaze soustredit a urcite to neni trida 30 deti,ve ktere se spis uzavre sam do sebe a nevnima okoli.Deti mu nevadi,ale myslim ze v mensi spolecnosti mu bude lip,nevim to je jenom nazor,stejne na nej nemam pravo,protoze pujde do normalni skolky a uvidi se. Tak asi tak.

539 Linda Linda | 13. března 2008 v 0:23

Gothic, tak jsem zas přehlídla, že bys řešila Lerička a rozměry, jen jsem si všimla reakce od Evy s Mery..Adam byl velké děcko a teď si myslím, že normál, něco přes metr a 16kg. Hanka byla při narození taky velká a v Adamově věku už vypadala o 2roky starší.

Zato teď je jako lunt..

Já si taky myslím, že jednotivci koukají na ty fotky víckrát..

540 Linda Linda | 13. března 2008 v 0:32

Andreo, to je smutné, co píšeš o školce..jak jsi to myslela, že nemáš právo na názor?

Gothic, já nemůžu nechat Adama samotného ani když spí, ani jsem to nezkoušela..zážitek z té bráchovy svatby, když mu byly necelé 3 byl dost drsný..Adam unavený, uspala jsem ho v autě a manžel měl klíče, jenže si vzpomněl, že půjde kouknout, jestli v lese nerostou houby :)..no Adam se vzbudil a já spolu s dalšími se mu snažila vysvětlit, kde má zatáhnout, aby si otevřel dveře (to neumí ani dnes), ale on vůbec nevnímal a jenom vřískal..hrozný zážitek..

541 Ridwen Ridwen | E-mail | 13. března 2008 v 6:58

Čalalo, to je skvělý, že jste našli školu. A madridský metro je dobrý, to ještě nemáme, Maty takhle rád hloubá nad obrovským plánem Frankfurtu nad Mohanem, kde jsou kromě tramvají a busů ještě S-Bahny a U-Bahny, takže spousta možností...

Salmo, fakt obdivuju, jak se dokážeš za děti postavit, já bych se hrozně ráda přeměnila v herdekbabu-bojovnici, co jí je lepší jít z cesty, ale bohužel bych v tom vůbec nebyla věrohodná :-(.

Lilo, tohle nás asi čeká taky (škola, pravidla, zpochybňování) - nedalo by se Tomovi vysvětlit, že taková jsou prostě ve škole pravidla, nejsou sice asi úplně logická a můžou mu připadat zbytečná, ale bude mít snazší život a míň potíží, když je prostě vezme, tak jak jsou? Ale jinak souhlasím s Megy, že to není dobrý systém, protože služba zapisuje kvůli blbostem a opravdový hajzlíky se zapsat neodváží.

Megy, čím je vlastně zdůvodněné, že Erik nemá AS? Mně z toho, co popisuješ, připadá, že má hromadu příznaků. A ta diagnóza je pojmenovaná tak, že úplně míjí jádro věci, z toho, co píšeš, mi připadá, že učení je jedním z vašich nejmenších problémů. Nestálo by za to zkusit přehodnocení dg.? Třeba jen kvůli nároku na asistenta a tak?

Mílo s Petruškou, tak ty lhůty na odvolání mě nepřekvapují, ptala jsem se naší paní sociální, když jsme si tak hezky povídaly, jak to s tím je, a ona říkala, že u dětí to ještě jakžtakž jde, tam se snaží to maximálně urychlit, ale u dospělých jsou ty lhůty tak dlouhý, že ona už měla čtyři mrtvý, tj. než se dostali k vyřizování jejich žádosti, tak ty lidi umřeli...

542 Katka   Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) Katka Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) | E-mail | 13. března 2008 v 7:14

Ghotic, určitě se na rodinku dá dostat, akorát nevím, co by z toho takový počítačový hacker (nebo jak se to píše) měl. Jako že by se kouknul na pár Angelik? :)) Určitě se bude radši dobývat do nějaké banky, nebo  Pentagonu.

Ten L-oreal mám taky na stránkých v oblíbených (http://www.pro-vlasy.cz/styling/lesky), tak si to objednám s korčulami, hlídacím zařízením a trampolínou až přijdou korunky. Jsem nemožná, korunu neudržím. Ale k čemu by mi byly ve slamníku, ne?

Baby a teď chlubení jo? Tak Aďka včera mluvila a řekla mi spontánně celkem dlouhou větu, prý :"Já chci čistit zuby". To jsou 4 slova prosím.

Akorát má zase zábavu, že se svlíká. Dělala to už kdysi, ale přešlo to, no a teď je to tu znovu. Vždy se posvlíká na záchodě, nechápu proč celá a pak si tu běhá nahatá. Nové je, že se posvlíkala i ve školce. Učitelky se s ní nasmějí, já se utěšuju, že vlastně generalizuje... Ono ji to snad přejde, když trvám na tom, že se musí zase sama pracně obléct.

Lenko Mad, nevadí, že ty zprávy nesouvisí. Zahrň je papíry, piš slohové práce na téma, jak jste na tom špatně ap.

Soňo, přesně tak se kochala Aďa, když jsem se ji snažila naučit jezdit na kole. Pózovala o 106.

Leni gratuluju k výročí i zahození rovnátek. Teď na jaře musí být tam u vás krásně. My s A.taky pořád trajdáme venku, ale co je to město a nějaké parky proti tomu tam u vás (asi).

Ghotic, jak to že ti Vavka utíká oknem? Kdyby mě A.utekla oknem, tak se zabije. Mám je zaháčené a pootevřené jen tak, že by se neprotáhla. A krémečky, zubní pasty atd., vše co láká dávám prostě z dosahu. Je to děs, jak jepořád větší a větší, tak všude už dosáhne, nebo vyleze. Tak stále něco schovávám a stěhuju, fakt za chvilku holobyt.

543 Katka   Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) Katka Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) | E-mail | 13. března 2008 v 7:24

Andreo, u nás ale děti, které to zvládnou chodí také do obyčejných školek a škol s asistentem. Vlastně hodně rodičů o integraci usiluje. Aďka chodí do školky speciální, ale pro děti s vadami zraku, s asistentkou . Ta ji nejen hlídá, ale pracuje s ní a věnuse se jí. Každý den probíráme, co nového a co A.šlo a co ne a co bychom s ní mohly dělat.

Do školy jde v září ,do třídy musí bohužel autistické, integraci a normální osnovy by nezvládla.

Možná to vidíš tak, že ti nechtějí pomoct, ale možná je to tak, že Ryan na tom opravdu není tak špatně a že normál.školku zvládne, tak bys měla být ráda. Do autistické ho můžeš dát, kdyby to tam nešlo a nezvládl to.

Andrejko nepromítej si žádné katastrofické scénáře, co bude Ryan dělat, až bude starší. Už jenom tím, že se něco dozvíš ty, proč je takový, jaký je, k němu změníš přístup, budeš chápavější a klidnější, budeš vymýšlet různé finty a on se zklidní taky, uvidíš.

544 Katka   Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) Katka Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) | E-mail | 13. března 2008 v 8:04

Mílo, když píšeš o tom využití té lhůty k nahlédutí do spisu a jak jsi psala ten dopis s námitkou,  proti postupu posudkové lékařky, tak myslím, že jsem ho někde na netu četla...? (na Aple?). Určitě to bylo od tebe, já jen, že ti fandím,jak se rveš jako lvice za své mladé. Taky jsem taková.

A jak to, že vám snížili PnP? My máme III.stupeň ZTP/P (a diagnozu buď stejnou nebo kapku lepší) a oni těm dětem přece automaticky dávaly ten 3.st. PnP, tj.9000,- Kč...???

545 Katka   Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) Katka Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) | E-mail | 13. března 2008 v 8:10

Salmo, všem dětěm dělá ohromnou radost, když se mluví sprostě. U nás doma skoro vůbec, vždy, když se naštvu, tak než si vzpomenu na sprosté slovo, tak mě to přejde.

Asi před rokem můj 15 letý syn a 16 letý synovec slyšeli od babi "hovno" a dodnes z toho mají velkou radost, jsou šťastí a vzpmínají na to s láskou. A to je mi jasné, že ve svém věku už slyšeli a určitě i použili peprnější výrazy. Od nás je to ale úplná lahůdka.

546 mima mima | 13. března 2008 v 9:43

Katka - Adélka: náš M. (takmer 11) má doteraz tendenciu sa vyzliekať, keď mu je teplo, aj keď posledný rok sa už zháči a vidím, že uvažuje o miere prípustnosti. V najhoršom si aspoň vetrá brucho dvíhaním trička. A na krajné situácie má obľúbenú frázu: "Ak je neznesiteľne teplo, aj slušnosť ide bokom." :)  

Včera, aby sa mi v škole po telesnej nevyzliekol (bolo mu veľmi teplo a už nemal čo dať dole, aby bola spoločenská stránka zachovaná), poslala som ho k umyvadlu ochladiť sa studenou vodou, vyzul si ponožky a mokrou handričkou som mu cez prestávku nenápadne zvlhčovala nohy :)     Často si pre teplo vyťahuje nohavice tak, že si z dlhých spraví kraťasy.

On má skutočne intenzívnejší metabolizmus, či čo. Doma chodí v tričku a slipoch, ale ak sa jaší a je mu teplo, hneď ho nájdem nahatého. Aj keď ide z WC (kde číta tak, ako všade), tak sa zabudne obliecť a nájdem ho kdesi s holým zadkom - zaujímavé, že knihu si nezabudne :)  

Salma aj Alena: ďakujem za reakciu na rodine. Salma, tie Tvoje reakcie ... uvažujem, či je to naozaj reálne možné, alebo nám tu robíš svojimi fantastickými príspevkami psychoterapiu :)    Ja som Ti každopádne vďačná, lebo som posledné dni dosť psychicky vyčerpaná, tak mi ich čítanie robí veľmi dobre na moje namáhané nervíky :)

547 Martina Martina | E-mail | 13. března 2008 v 9:57

Čalalo, to je dobře, že Vám vyšla škola, a že Vám SPC poradilo. Tady co si nezařídíš sama, to nemáš. A je dobrý ten počet dětí, náš Šíma bude ve třídě, kde bude 25 dětí. Ještě to musíme dořešit, al pořád čekáme na zprávu z APLA. Holky, co máte asistenta, slyšely jste něco o tom, že na kraji, kde škola o asistenta žádá, ho nemusí schválit? Díky za info.

Megy, taky mi připadá, že má Erik AS. Nestálo by to za nové vyšetření?

K sprostým slovům jenom to, že já nějaké to slovíčko utrousím, a Vilík mě napomíná a píše mi Zákaz sprostého mluvení (sám nikdy nic sprostého neřekl) a Šíma se spokojeně usmívá a má tendence vulgárně mluvit, a třeba si 20x to slůvko zopakovat. On vůbec často všechno opakuje stáke dokola.

Všechny Vás zdravím.

548 Katka   Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) Katka Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) | E-mail | 13. března 2008 v 11:03

Megy 551 někteří možná fungují líp ale někteří i hůř. Megy a když ti Erikova porucha připadá spíš jako asperger, už jsi zkoušela diagnostiku přímo u odborníka na autismus? Byla ses poradit v SPC, možná by mu pomohl přístup podobný neb stejný jako u autíků a aspíků (ublížit nemůže).

Ředitelka je ....(sprosté slovo). Svědčí to jenom o její neschopnosti.

A zapisování na tabuli a podobné totaliťácké postupy jsou blbost. Řekla bych učitelce, že s Erikem souhlasím. A taky, že souhlasím!

Andreo, rozhodně by bylo lepší, kdyby těch dětí bylo ve třídě méně a byl tam někdo, kdo se Ryanovi bude víc věnovat. Ale školku si přece vybíráš ty sama...? Tak zkus nějakou dobrou najít a domluvit se. Je to všechno o domluvě a o lidech, ale nikdo to za tebe neudělá ani nerozhodne. To musíš sama. Nemá smysl na něco čekat a stěžovat si, že ti nikdo nepomůže. Bohužel.

Nejdůležitější je, aby Ryan byl šťastný a to poznáš přece jen nejlíp ty, ne?

Lindo, jednou nás A.zavřela s kámoškou na balkóně a zůstala v bytě sama s miminem. Tenkrát jsem ještě nevěděla, že je autistická, ale samozřejmě absolutně nereagovala na zavolání a když, tak nepochopila, jak nám otevřít. V klídku si pojídala lógr z kafe. Naštěstí měla její sousedka klíče. Děs.

549 Leni&Barbie ( 9 let,aut.+epi.) Leni&Barbie ( 9 let,aut.+epi.) | E-mail | 13. března 2008 v 12:18

Ahojky všem!!!

Salmo - " jsem Tě pozlobila !!!! "  Tak to říká Bári, když zlobí a má z toho radost.

Já jsem chtěla jen vědět,jak to vypadá, když doma řádíš - co děti ??? Kapiš ?? Tak oni koukají a jsou v pohodě.Už to vím!!! Nekřivdím Ti.Já vím,že jsi taková.To , že Tvoje děti nemluví sprostě,že od toho jsi doma Ty,tak to je super.Jsou šikovný.Jsi temperament!!!To Ti můžu jen a jen závidět.Tak už se nezlooob  ju ??? Páčko.

Ještě napíšu,teď mám fofr.Čauky.

550 megy (Erik, 13 let, neverbální porucha učení) megy (Erik, 13 let, neverbální porucha učení) | E-mail | 13. března 2008 v 13:56

Andreo, musí děti v Anglii do školky podle místa bydliště, nebo si můžeš vybrat? A když ho nechají pobíhat nebo si hrát po svém, není to lepší, než kdybys každý den poslouchala stížnosti, že se nedokáže zařadit? Jinak, chápu, že bys byla ráda, aby s ním někdo cíleně pracoval.

Čalalo, dík za odkaz na rozhovor s dr.Krejčířovou, je zajímavý, kdysi dávno jsem ho četla, ale pak už jsem ho nedokázala najít.

Ridwen, Martino, Erikova diagnóza je asi celkem správná, máme ji od dr.Krejčířové, problém je opravdu v jejím pojmenování, protože nejde o poruchu učení ve smyslu, jak se běžně chápe, ale o učení coby poznávání a vnímání skutečnosti včetně chápání sociálních vztahů, vnímání neverbálních signálů atd. (Zároveň dyskalkulie, dysgrafie a dyspraxie jsou vedle dalších potíží také častými projevy neverb.poruch učení.) Podle dr.Kr. to nespadá do PAS, protože profil dílčích schopností tomu neodpovídá, údajně má Erik vzhledem k celkovému IQ o něco lepší vyjadřovací schopnosti a chápání sociálních situací, než by odpovídalo aspíkovi, naopak chybí nadání i v jiných oblastech, aspoň tak nějak to chápu. Dr.Thorová ovšem ve své knize doporučuje zařazení NPU mezi pervazivní vývojové poruchy. Vztah mezi PAS a PVP také chápou jednotliví odborníci různě. Anglických článků na netu o "nonverbal learning disorder (disability)" je docela hodně, v některých se poukazuje na překrývající se hranice s AS. U nás to ovšem nikdo nezná, takže stále zůstáváme jen "případem pro psychiatrii". Právě proto jsem si před časem začala číst příspěvky na tomhle blogu, abych si ujasnila, jak moc máme v našem konkrétním případě k AS blízko, a jestli by případně mělo smysl usilovat o diagnózu, která by nám mohla pomoct v praxi. Myslím, že až budu mít chvíli, sepíšu si komplet Erikovu "anamnézu", aby to nebylo vždy jen pár jednotlivostí vytržených z kontextu, a pak vás tady požádám o předběžné diagnostické vyjádření :-)

Martino, to je zajímavé (i když vím, že tě to netěší), jak máš doma dva zcela odlišné typy aspíků - viz vztah ke sprostým slovům.

Katko, v SPC jsme zatím byli na spec.ped. vyšetření a ještě půjdem na kontrolní psychologické, oni tam ty autistické rysy vidí, jenže až když mi poslali zprávu, zjistila jsem, že ani jim nic neříká neverb. porucha, protože v citaci diagnóz od dr.Krejčířové to zcela pominuli a vzali v úvahu jen lehkou mentální retardaci a zbytky expresivní vývojové dysfázie :-(

Ředitelka není ...(to sprosté slovo :-)), je to docela fajn ženská, jen má už těsně před důchodem a podle mě blízko k vyhoření, což se vzhledem k jejímu pracovnímu prostředí ani nedivím, a už nějak není schopná se tím víc do hloubky zabývat, a někdy už má prostě dost. To s tím zapisováním na tabuli se týkalo Lilina Toma.

Mílo, jestli se tu při čtvrtku objevíš :-) , dík za reakci z minulého týdne, na "maminkách" v Neratově se snad potkáme, vím o tom. Napíšu víc, ale teď už musím končit.

551 Gothic a Valerijko 3 roky VFA Gothic a Valerijko 3 roky VFA | E-mail | 13. března 2008 v 14:01

Míla, dík, pozriem kedy ten pořad chodí.

ja si tiež síce myslím, že je to tvrdé deti akoby "ponúkať" napr. na takých rautoch, že tam tie deti priamo sú a ludia si vyberajú (už aj také som počula, že sa niekedy robilo) ale za nejaký katalog na nete by som kludne bola. Kde by boli foto detí a info. Ako býva ten katalog detí z afriky na adopcie na dialku.

Je niečo iné počuť o neadresných detoch niekde v DD ako priamo ich vidieť :-)

S tým plácaním súhlasím. Ja sa tiež snažím maximálne a fakt sú obdobia kedy ani netreba, ale potom chytí taký deň, že sa s ním nedá, stále sa mu venujem, sme vonku má podnety, neudí sa a on každú minútu niečo vyvedie, čo proste nesmie a zastaví ho tiež až to plácnutie. Kdežto často stačí len mierne zvýšiť hlas a poslúchne.

Ja mu ešte k tomu nič ani nevysvetlím, takže nedá sa ani argumentovať, ani nič, kedže to nepochopí :-(

Andrea a ty nezhánaš už školu?  V UK čo viem, je škola od 4 rokov. Tá moja známa má skúsenosť, že auti školu im komisia zamietla (tam o tom rozhoduje nejaká prdlé komisia) ale bežná škola by im ju vzala, čím stúpa šanca ešte aj ich zdravej dcére, lebo keď ta má súrodenca, tak ju zoberú prednostne. Nie je isté, či by ju vzali aj bez súrodenca, takže dobrý paradox, že integrovaný autík zvyšuje šancu zdravému decku :-)))

Marky-ešte k V. dovednostiam, ja ti neviem, ale mám pocit, že on vo veku Nissinky fakt nedával tie tvary do slimáka :-) takže je šikovná! A aj tie kruhy na tyč dáva hala-bala. Uvidíš, že Nisinka sa ešte velmi velmi rozbehne a bude napredovať!

Inak fakt nechcem byť zlý prorok, ale u nás sa po 2 roku hodne V. zmenil, dovtedy tiež ostal s každým, ale po 2 roku sa nenormálne na mna zafixoval a trvalo to minimálne do 3 rokov a ešte aj teraz ma uprednostnuje a vela ráz bezo mna odmieta niekam ísť.

Tá čierna súhlasím, že je na mna tvrdá, ale zase je ovela výraznejšia, skôr si ma niekto všimne a ludia majú väčší rešpekt ako keď mám blond-bárbie vzhlad :-) to si každý povie-tupá blondýna :-)))

Andrea-inak V. sa tiež nijak medzi deti nezapája, nehrá sa, skoro nič s nimi netvorí, takže toto neviem či sa zmení v menšom počte detí. Ale u vás to môže byť inak.

Mne dnes vravela asistentka, že Kamilka (jedna V. spolužiačka) ho má hrozne rada, že stále za ním chodí a chce sa hrať. on ju samozrejme ignoruje, ale že je zlatá, že V. niečo povedal nezrozumitelne a ona na to, že jej povedal "ahoj" zlatíčko malé :-) Ona je taká šikula, voláme ju "gazdiná" :-) ale aj iné deti ho vraj majú radi.

Linda-no to chápem, ale u nás mám tie klúče pri sebe ja :-) takže v aute v pohode, to otvorím a ako píšem aj keby plakal, tak plače 5 minút, viac nie. A doma zase on ked sa zobudí, tak normálne si ide zobrať mlieko, papať, začne sa hrať, alebo leží. Kolko krát som na prízemí, on je hore, počujem ho, ale príde o 10 minút. No teraz ho už nemôžem doma nechať, ked si vie otvoriť to okno :-((

katka-my bývame v dome, hore máme okná zaistené už asi pol roka, ako som zistila, že vie skoro už otvoriť. No ale máme to napevno, nemáme záklapky, to by sa rýchlo naučil. Takže nám to ide len na úzke vetráky. Ale dole sme to nedávali a tam ked si otvorí, tak to okno je asi v metrovej výške, takže on normálne z tej obločnice zlezie, alebo zoskočí dole. nebezpečné to nie je, akurát nepríjemné, že behá po záhrade slabo oblečený. Ale nikdy nie dlho, to povedzme, ked hore niečo robím a on je dole a zdrhne. Ale ja to vždy rýchlo zistím, ked je tu moc ticho, tak mi je to jasné. :-) často ho mám na poschodí zavretého schodovou zábranou, lenže on stále chodí a reve, že chce ísť dole. A ja ho pustím, lebo často si donesie nejaké jedlo, alebo pitie. Lenže už to takto zneužíva. :-(( on je hrozný, on je skoro stále ide ako ja, občas len celý den behám hore-dole po schodoch. On má zámerne odvlečie hore a zdrhne dole a naopak. :-( to by si musela zažiť. Inak máme samozrejme všetko nebezpečné zaistené, takže jemu sa moc nemá čo niekde stať.

čalala takto to u nás dopadlo s autom. muž mu zo služobky doniesol krásne velké požiarnícke auto aj so striekačkou a k tomu len tak dopravné značky. (akože len malú blbosť) no hádaj z čoho byl hotový?? :-))) áno áno B je správne :-)

čalala a ako sa u vás to uspávanie zlomilo? proste sám sa naučil sám zaspať?

Budem držať palce do školy!

Katka-no vela ludí je takých, že ich fascinuje ludské neštastie. Viem, že aj baby čo mali predčasne narodené deti, alebo anjelikov v nebíčku si dosť chránili galériu, lebo mali vysokú návšetvnosť. A tiež boli prípady, že na rodinu chodili pedofili, normálne ludí na rodine dávnejšie varovali, nech ani pod heslá nedávajú foto nahých detí, preto to moje podozrenie. Ale ja čo tam dám foto a tak, tak s tým nemám problém :-) Horšie je, že ked ťa tu niekto číta a vie aj kde bývaš ako vyzeráš aj tvoje dieťa, tak tam je aj riziko únosu z tejto skupiny ludí. Ale to už ber ako moje hodne paranoidné predstavy :-))

Akurát, že ja už netu moc neverím, lebo poznám prípad kedy sa niekto normálne zúčastnoval diskusie, bol kamarátka, stretávala sa osobne a pritom mala dalších 10 nickov z ktorých prudil a volal jednej babe, že spáva s jej mužom. Riešilo sa to aj cez políciu a bolo to ma modrom koníkovi. Proste net, to je virtuálna realita a treba to tak brať :))

A nedávno bol podobný prípad aj na baby-cafe, že niekto prudil svoju kamošku pod iným nickom.

Ten lesk je to ten gloss control a je tam na neho aj dobrá cena :-) dúfam, že budeš spokojná. Fakt dlho vydrží.

Inak si načala tému čo ma už pár dní trápi. Stále premýšlam, či som normálna, že si občas aj niečo pekné kúpim na seba, že aj V, kupujem pekné oblečenie (snažím sa fakt lacno v diskontoch a tak) ale či by som radšej nemala každú korunu šetriť na V,dospelosť?

No na druhej strane si vravím, že celý život si budem odriekať a peniaze zdevalvujú, bude vojna, alebo mu ich potom niekto ukradne, alebo ho podvedie a načo to celé bude?

Ako to máte vy, šetríte detom niečo na dospelosť?

Ja som asi sebecká, ale tiež chcem troška žiť aj si radosť spraviť .

Adka-super s tou vetou!! A vyzlieka sa aj V. stále. Hlavne ako sa oteplí, tak oblečenie na nom nevydrží!! dúfam, že v škôlke s tým nezačne! ale doma to je tak furt.

S tým odličovačom viem, že to bola moja chyba, že som ho neodložila, ale o ten už dlho nemal záujem, dávala som mu prázdne obaly, kde bolo len troška a tak ho to prešlo. Ale aj tak vie, že to nesmie robiť. A toho sa bojím, on všade vylezie a ked neprestane s tým tak to bude prúser vo veku ADky, to už sa dostane aj na tie horné police, čo sme teraz pracne namontovali. A taktiež som celú izbu prerábala nedávno. Ono je to ale Katka tak, že občas aj niečo niekde zabudnem nie som robot, a on proste vystihne ten okamih :-(((

Katka-musím sa Andreji zastať. Viem,ž e vonku je to tak, že dieťa zapisuješ do škôlky hned ako sa narodí!! je tam prakticky nemožné dieťa len tak niekam dostať :-( túto skúsenosť majú naozaj všetky moje kamošky, čo žijú vonku. Kamoška vo francúzku dokonca zapisovala deti ešte ako tehotná v prvom trimestri!!! tam o všetkom rozhodujú komisie :-(

čalala na tú drastickosť odsávačky musím napísať len to, že presne tak isto sa odsáva aj v nemocnici. Takým podtlakovým prístrojom, takže toto domov bol proste akoby ten prístroj na domáce použitie. My sme to skúšali na seba a nebolí to,  nie je to dokonca ani príliš nepríjemné. Myslím, že nepríjemnejšie je ked sa dieťa nevie vysmrkať :(

Práve preto odsávam, lebo sa bojím zápalov uší. Takže kapem nasivin (ten je aj proti zápalu uší-čo som ani nevedela, kým som neprečítala leták) a odsávam o dušu :-)

Andrea ešte k tej Jordan. Oni tam práve písali, že ona sa prezentuje ako super matka, že mala aj nejaký pořad. Ale že realita je inde. Vraj ked jej malá v noci plakala, tak volala opatrovatelku ktorá musela ísť cez celý pozemok niekolko krát za noc lebo vraj ona je príliš unavená. Ked mala syna s otcom na dovolenke a 2 týždne ho nevidela, tak išla spať a nešla ani na letisko ich privítať. V tej nemocnici vraj bola celý čas opatrovatelka a ona tam skoro ani nechodila, pritom všade tvrdila, že chodí domov o 23,00 toto vraj potvrdili aj v tej nemocnici a že vtedy kontaktovali sociálku, či je vôbec spôsobilá sa o dieťa starať.

S vekom chlapečka neviem-mne sa zdá, že bola tehotná podobne ako ja, možno má ten malý 4, ale viac neviem. A že je slepý, tak to sa objavilo ešte vtedy a aj teraz to tam písali.

Je celkom dobre možné, že je to celé blbosť, šak vieme ako noviny klamú.A ja to mám len z tlače-sprostredkovane.

Tá ich opatrovatelka dostala výpoveď za to, že si po 2 rokoch vzala týžden dovolenku. Vraj je teraz v inej rodine a sú s nou spokojní a aj ona, takže niečo na tej Jordan asi bude. Bez vetra sa ani lístok nepohne :-) ako sa tvrdí. Pravda bude asi uprostred.

552 Andrea-Ryan(3 roky-ASD) Andrea-Ryan(3 roky-ASD) | E-mail | 13. března 2008 v 14:03

Ahoj

Lindo-s tim nazorem jsem to myslela asi tak,ze cokoliv reknu mi je stejne vymluveno.Kdyz reknu,ze bych si prala,aby Ryan sel do specialni skolky,tak mi reknou,ze to neni mozne,takze musim drzet hubu a krok. Skolku jsem si sice vybrat mohla,i kdyz nevidim duvod,protoze jsou vsechny stejne se stejnym poctem deti a se stejnou asistenci,protoze tu poskytuje stejne jenom stat a ne ta dana skolka. Vsechny skolky poskytuji stejne sluzby,maji shodny,ne-li uplne stejny rozpis toho,co maji behem roku udelat a tak rozhodovani o tom kterou skolku vyberu bylo spis podle toho,kde se mi vic libilo,bylo to cistsi,bezpecnejsi a bliz domu.Jinak vsechny skolky maji stejne hracky,stejne prolejzky a stejny pocet vychovatelek. Skolku jsem si navic musela vybirat jeste pred tim nez jsem mela diagnozu a tudiz zadna vychovatelka mi nemohla s urcitosti rict,co bude Ryanovi poskytnuto,protoze jak jsem jiz zminila,na nich to neni.

Katko-ano to mi bylo take receno,ze kdyz Ryan nebude normalni skolku zvladat,tak zapremysli a mozna ho preradi do skolky autisticke,ale to ''zapremysleni'' se tady dela az po roce,takze ja ho mam nechat placat se ve skolce normalni,kdyz to treba nebude zvladat rok? To mi prijde trochu uhozeny. Samozrejme,kdyz normalni skolku bude zvladat,tak budu stastna,ale neminim jen sedet a doufat,ze tomu tak bude,rada bych byla pripravena i na horsi variantu.

553 Cilka /Timo 9 let, AS/ Cilka /Timo 9 let, AS/ | 13. března 2008 v 14:13

Ahoj holky, dlouho jsem nepsala, ale dočteno mám vše. Zpětně díky všem za reakce k události s kočkou, hodně jste mi pomohly.

Už nebudu reagovat na starší témata, to bych tu seděla do večera, ale nedovolím si pomlčet na téma Timo - nákupy v supermarketech. Možná tím některé trochu uklidním a vleju jiskřičku nadějě.

Takže Timo začal sám chodit v 10 měsících a od té doby byl něco jako Vavka od Gottic. Byla jsem naprosto vyčerpaná, lítal jak drak, vůbec si mně nehlídal, za ruku se vodit nechtěl, doma jsem ho někokrát přistihla jak se chtěl houpat na lustru. Takže nákupy s ním probíhaly tak že lítal po obchodě, smetával zboží z regálů, ztrácel se mi z očí, válel se vzteky po zemi a řval jak lev když jsem náhodou odmítla něco koupit, ......

Když už byl trochu starší tak jsme ho naučili sedět ve vozíku - přímo ve vozíku, na to sedátko už se nevešel. To jsem si pak vyslechla spoustu nejapných a mnohdy i sprostých poznámek od ostatních nakupujících na téma hygiena, ale to mi bylo celkem jedno.

V 5 letech se naučil sám plynně číst (písmenka poznával od 2 let ale teprve v 5 si to začal dávat dohromady) a od té doby POZOR - chlapeček nám začal pasivnět. Místo lítání začal polehávat a číst a číst a číst. No a teď v 9 letech je to pasivní, ztloustlý hrošík který jen čte nebo sedí u počítače a přinutit jej k nějaké aktivitě je nadlidský výkon.

Takže teď mé nákupy vypadají následovně - vejdeme do supermarketu, Timo běží (teda snaží se běžet) do oddělění s knihami, tam si vybere knihu, sedne si nebo i lehne na zem (naposledy mu tam někdo z personálu donesl i židli) a já klidně hodinu nakupuju a VÍM že ho tam najdu. No pohodička.

Ale musím říct že když byl hyperaktivní tak byl psychicky naprosto v pohodě, teď je to vynervovaný "kliďas".

Tak,  musím pro něj do družiny, příště si dovolím příspěvek na téma Timo - sprostá slova. Funguje to u nás doma opravdu zajímavě. Mějte se.

554 Linda Linda | 13. března 2008 v 14:15

Gothic, tu příhodu s autem jsem psala kvůli tomu, jak se za to obviňuju, že jsem blbá, když jsem si neuvědomila, že muž na houby odnáší i klíče :(

to nebylo na tebe poznámka, že máš nebo nemáš nechávat Lerika v autě..to ty ho znáš nejlíp a děláš věci prostě tak, jak vám to vyhovuje..já musím říct, že jsem v tomhle asi takový pošuk, já když šla někam bez mrňousů (tak do těch 3let) a pak jsem někde viděla malé děti, tak mi normálně chyběli..ale Adama jsem nemohla nechat prostě takhle samotného právě kvůli tomu, že jsem nemohla předpokládat reakci, mohla být dobrá, ale taky šílený záchvat..to není o tom, že když se vzbudí, nepohraje si sám.

Dneska mám výsledky Adamova EEG..je v pořádku, v něčem prý napřed, epi tam není - je to teda prý momentální stav v době záznamu, z toho co šlo hodnotit, protože byl neklidný a tak tam byly krátké úseky.

Holky, jaké EEG měly vaše děti, jestli jim to taky dělali?

Díky, jsem zvědavá.

555 Andrea-Ryan(3 roky-ASD) Andrea-Ryan(3 roky-ASD) | E-mail | 13. března 2008 v 14:32

Megy-ano,deti chodi do skolek jenom v miste bydliste,jinou skolku jinde jsem si vybrat nemohla, nekteri lide se dokonce stehuji jenom aby dostali deti do skol,ktere chteji.Bylo mi nabidnuto asi 20skolek v nasi oblasti,samozrejme nektere jsou krestanske,nektere muslimske a jine indicke,takze po probrani techto mi vyslo asi 10,ktere jsem navstivila a libilo se mi asi ve 4,ale vybrat si muzu 3,jednu kterou chci nejvic jako prvni a ostatni nasledne a cekat,jestli me prave do te skolky vezmou. Tak to funguje bezne,ja to mela lehci,ze jsem tam sla se vsema papirama co jsem mela z Ryanova vysetreni a podle zakona tu maji mit postizeni stejna prava jako normalni,takze v kazde skolce mi bylo urcite zajisteno misto. Takze jsem dostala tu,kterou jsem chtela. Stiznosti mi nevadi,od zari si zatim nikdo nestezoval,ale to spis znamena,ze ho nechavaji jen tak delat,co jemu se chce a nenuti ho do zadne cinnosti,pritom ja vim,ze kdyz ho doma do neceho donutim,tak mi to klidne udela.Rad dela puzzle a ruzne jine skladanky,jen ho musi nekdo pobidnout.

Gothic- praveze o skolkach jsem se bavila s nejakou specialni autistickou ucitelkou a ta mi presne rikala o te komisi,ona je z jineho kraje a tak se nemuze starat o Ryana,ale rekla,ze musim cekat,az kdo,mi bude pridelen.

Jinak ja ho uz od mala vodim do ''play-group'',to je neco jako skolka,ale jenom na 2 hodiny a rodice tam musi byt se svyma detma. Vodila jsem ho do ruznych a vim jak se chova v mensi spolecnosti deti,to se zapoji a dokonce se deli o hracky. Nedavno jsem ho vzala do jedne,ktera byva hrozne narvana,i kdyz drive nebyvala,je tam az 40 deti a to vubec nezvladl,lehl si na zem,vzal auto a potahoval ho nahoru a dolu,to by byl schopny delat celou dobu,snazila jsem se odvest pozornost od auta,ale nemelo to cenu,auto z ruky nepustil a chtel se jen valet po zemi,tak jsme odesli. Taky mi rikala vychovatelka,ze ta holcicka co za ni chodi ho ma rada,jmenuje se Lilly a ze prej ji neco vypravi v jeho nesrozumitelnym jazyce a ona vzdycky posloucha.

Zavedla jsem si notysek a poprosila je,aby mi zapisovali,co presne delaji s Ryanem,neocekavala jsem moc,ale napsali asi 3 stranky,takze jsem si pocetla,nevim,jestli je to pravda,co tam s nim delaji,ale zminovali vsechny slova,co pouziva,tak to asi bude pravda.No uvidim,jak dlouho je to bude bavit zapisovat.

556 Gothic a Valerijko 3 roky VFA Gothic a Valerijko 3 roky VFA | E-mail | 13. března 2008 v 16:31

Cilka, takže myslíš, že aj ja mám nádej, že sa dítko skludní?? :-) On teda už kludnejší o trošku bol a je, ale poslednú dobu má zase nejaké hyperaktívne obdobie :-(

On tiež začal chodiť ako 9m a rovno behať :-) ale naštastie s ním sa celkom vonku dá, on aj za ruku chodí aj po obchode nelieta a neberie veci, zato občas o to viac vreští, kedže sa mu nepáči byť poslušný :-)) on to má akoby životné nastavenie, že je raubíř on má z toho vyložene radosť a toto podla mna ani nesúvisí s diagnózou, proste je taký :-) divoch. No my s mužom sme boli ako deti podobný, tak mu ani nie je moc čo vyčítať.

Linda-ja viem, že si to nemyslela ako moju kritiku, to skôr som sa snažila ešte objasniť, že u nás fakto niečo také nehrozí, ak teda nerátam, že stratím klúče :-)) Máme ale centrál a V. odomyká a zamyká bežne, síce na výzvu nie, ale asi by k tomu došlo, robí to dosť často. LEn zo sedačky by sa neodpútal, ale ja v kríze by som volala muža, alebo proste rozbila okno (kebyže nie je iné východisko :-) /samozrejme nie vo vašej situácii, tam by som tiež čakala na muža) skôr keby napr. muž bol odcestovaný a ja stratím klúče, ale to už sú také hypotézy, že na to ani nemyslím radšej.

S tým nechaním doma, to je len vo výnimočnom prípade, kedy sme doma a on mi zaspí v tom čase. Proste obed ma tam nepočká, takže bud ho musím zobudiť (na čo nervy nemám) alebo tam vybehnúť čo je fakt tak, že do 7 minút som doma :-) a muž robí kúsok, keby dačo.

Keby mal 6 rokov a vie si odomknúť, tak to neriskujem. On je ešte v tomto taká trúba, že nevie odomykať (naštastie) a nemám doma ani klúče. Viem že doma je relatívne v bezpečí.

Linda-V, mal rovnaký nález-zrelý mozog, niektoré zložky popredu, žiadne EPI výpadky. (ale on mal spánkové bez zaspávania a prebúdzania, tak neviem).

Andrea-to máte dobré, že si môžete vybrať škôlku, to ste fakt jediní koho poznám. Inde je narvane a už to začína aj u nás :-(

Pozri Andrea-ja by som fakt neriešila, že sa Rynaovi málo venujú, ved tie skladačky a pod s ním môžeš robiť ty nie? pre neho ja najdôležitejšie že sa učí režimu, a odkukáva od detí (aj ked sa tvári, že nie) Náš V. je zase taký, že on si robí čo chce on, všetko sabotuje. Takže asistentka s ním skúša robiť čo iné deti, ale robia to na etapy, alebo sa úplne sekne. Občas s ním chodí inde po triedach, alebo vonku obehne kolečko, kým sa íné deti obliekajú, aby nemusel čakať a zastavuje s ním pri každom kameni. Snaží sa, ale u nášho V. je to tak, že on skoro nič nespraví, čo sa mu ponúka. Puzzle s ním robím doma, zloží mi 4, a 6 s pomocou a hned beží dalej. ja už som si povedala, že na neho tlačiť nebude, nechám mu jeho tempo.

A kedy pôojde R. do školy? existuje tam tiež nejaký odklad?

je super, že sa R. tak pekne zapája! to V. nehrozí. ALE písala si, že tak vela detí je tam všade. Zváž či je pre R. väčší prínos bežný kolektív, aj ked je tam detí vela a nevie sa zapojiť, alebo auti trieda, kde zase deti nemusia sa chcieť zapájať do hry s ním (usudzujem z prevažnej väčšiny autíkov, čo v tomto veku o hru s rovesníkom nestoja) dalej ti tam môže na seba nabaliť dalšie auti prejavy, ktoré teraz napr. nemáte.

Skús to brať z tejto stránky. Podla mna jemu ten kolektív zdravých detí dá viac (môj súkrm.názor). Samozrejme ideálne by bolo málo detí v bežnej škôlke, ale ked to nejde, nechala by som ho tam kde je a dalej chodila aj do tých play group alebo inde, kde sú deti jeho veku.

O play group som čítala, je to super, niečo ako naše materské centrá :-)

čalala dík s tým uspávaním, u nás je to hodne podobné, tak aspon svetielko nádeje niekde vidím, že raz bude chodiť sám :-) že to nebude trvať večne. Ak to bude aj do 6 rokov, mne to nevadí, hlavne, že to raz asi pôjde aj bez nás :-)

Už aspon väčšinou neblbne a neskáče, ale si lahne a snaží sa zaspať.

marky podla mna si pekná baba, fakt!! takže sa netráp, máš to teraz náročné, ale to bude lepšie neboj.

Ja si už to fakt nepamätám čo kedy V, robil :-((( v tomto veku sa jeho pozornosť nedala upútať NIJAK. Jedine bláznením pohybové hry ako vyhadzovanie do vzduchu a pod. Inak na nás kašlal, nereagoval na meno, na zavolanie, proste akoby bol hluchý, stále čumel na reklamy, alebo niekde krámoval a robil bordel, hral sa sám. A dosť staval kocky na seba, alebo rôzne iné veci, kukni na carlitu do galérky, mám tam foto z roka a pol čo staval. A ešte rád kreslil,to od roka na takú tú magnetickú tabulku. Rád chodil von, na ihriská, miloval deti v tomto veku. Vela niečo prelieval, presýpal, hral sa s autíčkami, žvatlal nejaké slová, ale významových málo a dnes tie slová čo vedel nepoužíva. Mal plienky, nevedel sa sám najesť, ani vyzlieť či obliecť.

nevedel hrýzť. A dalej si fakt už nespomínam :-)

Marky-tá odsávačka to je jedna z fakt super vecí čo nelutujem že sme kúpili a to mal malý už 2 roky ked sme ju kupovali. Ona je dobrá v tom, že sú tie nástavce hrubé, takže to nejde hlboko do nosa, ale aj tak sa to všetko vysaje. Tiež odpadá to, že ked to matka ťahá ústami (ako tie staršie typy) tak sa z toho môže tiež nakaziť. toto je dosť bezkontaktné, takže neochoriem obvykle od neho.

marky-vidíš, malá je šikulka! a uvidíš, ako pôjde dopredu a aj tebe bude lepšie, ked uvidíš, že už to má nejaký efekt to venovanie Nisinke. je fakt zlatučká aj z foto a načanačaná vždy ako princeznička :-) hrozne sa mi páčia tie 3 copy čo jej robíš na hlavičke.

557 Gothic a Valerijko 3 roky VFA Gothic a Valerijko 3 roky VFA | E-mail | 13. března 2008 v 16:39

Bože, ja som nevedela,že carllit má účet na mimibazári!! Tie čapičky sú tak prekrásne, som z nich paf a premýšlam, že objednám Valerijovi :-))))

Carllit škoda že nerobíš aj chlapecké verzie :-) lebo mne až srdce píští! A ešte s motýlami keby boli, tak hádam objednám aj sebe. Ale aj tie kytičkové sú úžasné, ja som celá taká barbie, milujem ružovú, kytičky, motýlky a tak. A to som ešte pár rokov dozadu chodila len v čiernej a počúvala gothic metal :-))) mávam rôzne obdobie a teraz mám prudko sladké a romantické :-))))

Callit ak čítaš, mám ti dohodiť nejakú klientky, rozhodiť odkaz na diskusie kde chodím,a lebo skôr nie lebo máš objednávok vela?

558 Gothic a Valerijko 3 roky VFA Gothic a Valerijko 3 roky VFA | E-mail | 13. března 2008 v 16:41

Babule vy ste tu celkovo také moc zručné!! tie dorty aj náramky, čapičky a pod, to len ja som drevo čo v živote neupieklo koláč a nikdy nič pekné nevytvorilo :-((( u nás je kreatívny len Valerijko :-))

559 Mária Mária | 13. března 2008 v 17:15

Gothic - ja si dosť veľa nakupujem z katalógov Quelle, Móda PRIMA a posledne aj z MAGNET. Tam je francúzska móda a s každým nákupom mi pošľú aj darček, napr. rôzné prikrývky, kabáty, príbory a pod., takže ten nákup vyjde za celkom dobrú cenu. Nemám veľa času chodiť po obchodoch a takto si vyberiem

farbu, akú potrebujem k tomu, čo už doma mám.

Ešte som chcela upozorniť ťa, aby si dávala VEĹKÝ POZOR,

na to utekanie, tam kde chodia aj autá, to som aj ja mala taký

problém s Peťkom, držala som ho vždy za ruku. Lebo to žiaden

vodič nemôže byť nato pripravený, keby vybehlo dieťa na cestu.

To sú sekundy.

560 Linda Linda | 13. března 2008 v 18:39

Jojo, fakt škoda, že Carllita nedělá i čepičky pro kluky..

Gothic, četla jsem (v knížce o autismu), že spánkové EEG zachytilo skoro dvojnásobek skryté epi proti nespánkovému, no to mu teď nikdo dělat nebude, uvidíme časem.

Čalalo, to fakt nechápu, že má někdo zapotřebí nejdřív se "seznámit", kecat na diskusi a pak jinde anonymně napadat.. Co to jsou za typy?

561 Linda Linda | 13. března 2008 v 18:42

Já jsem se dřív pokoušela šít a pletla jsem, i na mimča jsem si něco upletla, docela to šlo (ale jsem pomalá :)..teď jsem se na to vybodla.

Michaelo, vlastně to korálkování děláte s Romanou, musím pochválit, že to dělá i Jára, to je šikovný..náš Dan taky inklinuje k takovým zájmům, lepí, stříhá, spojuje, ze starých šatů dělá oblečení pro medvídky, říkáme, že z něj bude krejčí..

562 Leni&Barbie ( 9 let,auti.+epi.) Leni&Barbie ( 9 let,auti.+epi.) | E-mail | 13. března 2008 v 19:24

Hezký večer všem.

Lindo - s EEG my máme zkušenosti,protože Bári má epilepsii,tak tam má běžně výboje.Když jsme byli na diagnostiku v Motole,poslali nás na EEG na neurologii , sestřičky si s náma povídaly,nevěděly,že má epi,ale hned to poznaly z EEG.Kdyby byla jen autistka bez epi,nevím jaký by tam byly změny.Byly jsme i na magnetické rezonanci mozku a tam také žádný nález neměla..........

Já také obdivuju zručné maminky.Míša nám dala své a dětí výrobky a máme je tady doma vystavené,aby nám byly pořád na očích.Carllitiny čepulky jsou také úžasné a dortíny od Lenky.......

Ten s tím překvápkem!!

A ještě pro Salmu.Já jsem O.K. A Ty?Víš, nedovedu si představit,že bych říkala takový slova....Kdyby mě Bári viděla v takové ráži,tak by se tím strašně bavila a už vidím, jak by při první příležitosti udělala v sámošce divadýlko na téma pí...Ona všechno kopíruje a napodobuje.Já si fakt musím dávat bacha,co před ní říkám a hlavně mám tu sebekontrolu,abych tak nevybuchovala....Nebylo nic myšleno ve zlým,jen jsem chtěla vědět, jak na to děti reagují.Mě se můj muž chechtá, když se vztekám a vypustím nějaké sprosté slovo - chechtá se,že to ke mě vůbec nejde,že je to v mém podání legrační.Vídíš,ani si nemůžu doma zanadávat  :-)))). Jsem ráda za Tvoje řádky.Tak jsme alespoň všechny pobavily.Čauky.

Mějte všichni hezký večer.

563 Gothic a Valerijko 3 roky VFA Gothic a Valerijko 3 roky VFA | E-mail | 13. března 2008 v 19:33

čalala ale aj tak si šikulka :-)

Ja s pečením rovnako, raz som piekla na vianoce, celkom to aj dobre dopadlo, ale muž sa zaprisahal, že nikdy viac, že tie nervy čo som z toho mala už nechce zažiť, takže teraz to lidl a segra s mamčou istia :-) naštastie v mužovej rodine sa síce varí hodne a aj koláče a torty (svokra) ale bežne sa torty aj kupujú aj detom, takže nie je nejaký hriech, ked je aj na oslavu kupovaná. V. mal na 3 roky cars takú krásnu, že si hneď pýtali kontakt. ja som všetko s pani dohodla cez net :-) ja už všetko skoro kupujem cez net.

Marky-ale to je zase dobre, že nie je Nisinka popredu s motorikou, lebo som práve v Thorovej čítala, že obvykle ťažšie formy autizmu to tak majú, že motorika popredu a reč pozadu. proste nie je dobrý moc velký rozdiel a nerovnomerný vývoj. V. má v správe, že má EXTRÉMNE nerovnomerný vývoj :-( takže aj preto som sa bála a aj bojím, že bude mať tažšiu formu. Až ked začne hovoriť, tak sa ukludním.

Mária-V vonku chodí len za ruku, púštam ho len v ohradnom priestore, na toto som velmi opatrná. často tu behajú malé aj 1_2 ročné deti po ulici a ja mám čo v aute robiť ich nezraziť, no dedina. Naštastie ked utečie cez to okno, tak je len na záhrade, kde máme zamknutý plot, takže von sa nedostane. Aj ked ked bol menží tak sa mi normálne pár krát prevliekol cez plot, a to som stála pri nom, zamknutá brána a on mi utiekol, a ja som narýchlo vrieskala a preliezala plot. Naštastie bol vonku sused a mi ho chytil, nikto nečakal, že to spraví a že sa zmestí, on je fakt ako spiderman .

A čo mi zase dnes vyviedol. Kúpili sme elmex gel tak som mu ho dovolila s tým, že to neotvorí má to špeciálny uzáver pre deti, musí sa to najprv zatlačiť dovnútra a až potom točiť. No zdrhol s tým hore, ja v klude, že to proste neotvorí, mám s tým problém aj ja a moji rodičia to otvoriť najprv nevedeli vôbec. No za chvílku dojde dole a vonia od pasty, a elmex gel u mna v posteli!! ja neviem ako tie poistky robia!!

No a naše čúranie na zem a postel má stupnujúcu sa tendenciu :-((  dnes som ho doviedla to utriet, ale on sa nepoučí :-((

Linda našla som, že Carlit robí aj pre klukov, ale len 2 som videla a tie neboli môj štýl, ale myslím, žeby sa s nou dalo dohodnúť :-)

Vidíš na Mišku som zabudla s tými korálkami tie sú tiež prekrásne.

Linda-toto som raz čítala o nejakom slávnom návrhárovi, že ako dieťa stále obliekal bábiky, šil a neviem čo a jeho rodina z toho hotová bol z nejakej konzervatívnej talianskej rodiny a zakazovali mu to, no a nakoniec bol top návrhár. Neviem či to nebol Lagerfield.

Linda-mne tiež vravela neurologička, že to spánkové EEG je ešte lepšie čo sa EPI týka, že odhalí viac. V,. tam nemal nič naštastie, ale to neznamená,že to tak bude stále :-(

564 alikaa alikaa | E-mail | 13. března 2008 v 19:34

Marky, i náš malý začal chodit skoro v roce a půl a teď běhá jak srnec :-)  

Andreo, jestli má Ryan 3roky, tak bych ještě asi neřešila, jestli ve školce dělá věci s dětma. Já vidím přínos školky v tom, že má kolem sebe svoje vrstevníky. To, že se auti děti učí jinak, můžeš dohánět s ním doma.

Já osobně si myslím, že pokud je u autíka aspoň malá šance, že se zařadí mezi vrstevníky, tak stojí za to o to  usilovat. Není to vždycky jednoduché, ale jak se říká- těžko na cvičišti, lehko na bojišti.

Ad tvořivost - občas sednu k šicímu stroji, hlavně prckovi něco ušiju, ale času je málo a ceny látek tak vysoké, že už nemá smysl něco šít doma. Ale občas mě to chytne, je to prima relax.

565 Gothic a Valerijko 3 roky VFA Gothic a Valerijko 3 roky VFA | E-mail | 13. března 2008 v 19:38

A ešte jedna vec. V. normálne vyhadzuje tatku. Vidí ho, začne vrešťať a máva Pá pá. (čo normálne ani nevie a nerobí) lebo on ho vidí len ráno, ked idú do škôlky, alebo ked má ísť spať. tak ked ho vidí, tak si myslí, že ide pre neho aby šli spať :-)))

566 alikaa alikaa | E-mail | 13. března 2008 v 19:40

Gothic, ty se teda nenudíš!!! V. je expert :-)

567 Jirka ( Tom 11 vfa + epi ) Jirka ( Tom 11 vfa + epi ) | E-mail | 13. března 2008 v 20:26

Ahojte holky, průběžně řeším problémy s autem; hodím rodinu domů

a vracím se zpět do Karviné za mechanikem a řešíme to nejdůleži-

tější, co se dá udělat hned a co později; jen taktak stíhám dočítat

a odpovídat už vůbec ne; dnes měl ten starší předehrávky na kyta-

ru, takže jsem odpol. po šichtě hodil rodinu......... a vrátil se zpět

za Markem; byla tady dost velká změna počasí ( vichr + liják ),

trochu nám zateklo do domu ( ne moc ), se změnou přišly i problé-

my s Tomem ( vichr = nespal a bál se ), pak začaly epizáchv. a

manž. si vzala v pátek dovolenku a byla s ním doma; včera se taky

*sesypal* a byl u našich, dnes s ním šili ( a šijí ) všichni čerti,

běhá po baráku a ječí jak Viktorka u splavu ( spokojeností ), ne -

chce do postele, padají z něho slovní kombinace (totální nesmysly)

které jsem v životě neřekl ( nebo si to alespoň myslím );

sprostě mluvit NEMŮŽU, to by bylo...... venku si ulevím, to jo...

a jak!!!! Sem tam si můžu podat ruku se Salmou, ale jinak by to

fakt nešlo...

LENI - je moc príma si přečíst, že manžel.... atd. je to moc príma

čtení, je to důležitější, než se to teď zkraje zdá....

MARKY - rodiče ( či prarodiče ) jsou důležití - naši se dlouho

dívali tak všelijak, víc je zpoč. ranila epilepsie - vidět náhle se

kácející vnouče ( mnohdy s počuráním ), to bylo vážně *hustý*;

pak začátky ve škole..... Nikdy nezapomenu na moment, kdy jsem

déle parkoval auto  a po cestě ( schodech ) jsem z bytu rodičů

slyšel neuvěřitelný jekot a řev ( už jste zkoušeli přestěhovat

stádo paviánů? ) a pak jsem ztuhl jako solný sloup: můj otec, vel-

mi důstojný šedovlasý kmet, povoláním krejčí, velmi decentní

děda chodil doma po čtyřech(!!!!!), oba vnuky na zádech a všichni

3!!!! ječeli způsobem neskutečným !!!! Těžce jsem nechápal, v ži -

votě jsem takhle *odvázaného* otce neviděl.... no estráda nevída-

ného kalibru, fakt..... Myslím si, že je moc důležité, co a jak *vy -

chází* z nás ( z rodičů ) a podle toho pak reaguje i to nejbližší

okolí ( byť i zde na blogu se lze dočíst mnoha různých reakcí..)

Je to prostě s Tomem takové, jaké to je; bývá u našich když mu

není dobře a nelze zůstat doma a tam zase funguje jinak a s ně-

kým jiným, naši si  s ním kupodivu poradili spoustou času a neko-

nečnou trpělivostí; i oni budou dávat malé něco, co jí *potlačí*

kupředu, uvidíš...

ČALALO - pošli anomyma do ......( libovolný otvor na či v lidském

těle a vyser se na něj, dohadovat se s blby jakéhokoliv druhu je

nesmysl, hoď na něj ( ni?) bobek,ztráta času, to neřeš, byť to

štve....

Omlouvám se,víc nestí -  houby!!! GOTHIC - děfně Ti to fekne,

fakt, pozeral som sa na rodinku ( moc krátce ).    

Tak zatím. KATKO ozvu se, myslím na to.....  Jirka.

568 Miriam( Paťko AS, 5 r.) Miriam( Paťko AS, 5 r.) | E-mail | 13. března 2008 v 21:04

Baby, Gothic ma vyprovokovala a tak som na rodinu čosi hodila. Prosím povedzte čo mi viac slušalo-či blon či priridzene hnedá. Gothic ma včera tak vyprovokovala( v dobrom), že som si po dlhej dobe niekoľko rokov) pozrela na ksicht, zistila, že som sama vráska-nakydala nejaký krém-pre mňa čosi nevídané a povedala som si, že po niekoľkých rokoch by som sa mohla ráno v robote aj namalovať. Kolegine a sestričky zo mňa dostali normálne šok(pozitívny).

Mimochodom, netušila som, že ste také fešandy, kým som nešla na rodinu a Míla ma fakt dostala-mať toľko detí a vypadať ešte popri tom dobre- to nechápem. Zámerne som tam nedala  posledné fotky-žiadne totiž nemám, lebo sa neodvažujem. Ku všetkému som sa dostala do prechodu a mám neskutočnú žravosť- a tak iba čakám, čo bude ďalej...

569 Linda Linda | 13. března 2008 v 21:08

Andreo, teď nevím, jestli jsi to psala, ale možnost asistenta v takhle velkém kolektivu nemáte?

Salmo, já si nemůžu dovolit takhle se uvolnit, respektive občas si to dovolím, i když volím jiné výrazy, ale mě nezbývá než se ovládat, protože nechci, aby to košatělo (m. nadává a nikdy nemá dost, takže nechci přilévat olej do ohně). Navíc děcka fakt odkoukávají.

Doufám, že to nevezmeš jako drzost, ale mě přijde, že můžeš být pro Bena taková nevypočitatelná. Jen mě to napadlo.

Jo, jsou to smutné věci, jak jsi psala s Lízou..jasně, že ty holky nemají charakter jak jsi psala :) co se týče maminky, říkala jsem si totéž co Lila, ale pak mě napadlo, jak vůbec můžeš vědět, že to maminka dceři nevysvětlila, někdo si moc nepotrpí na divadýlko na počkání, někdo radši intimno :)

570 eliška eliška | E-mail | 13. března 2008 v 21:53

Ahoj všem, Marky Tvůj táťka je bezva a po letech zkušeností s ním souhlasím, i mamča má určitě svojí pravdu Nisinka se bude stále jen zlepšovat.   Gothic zřejmě umíš s lidmi divy, protože přes veškeré váhání jsem dnes zakoupila barvu na vlasy(nikoliv blond) ale červenohnědá! a zítra se na to vrhnu.      Evi Marian fotky dostal,a protože má tento týden prázdniny, tak Mariance psal , že bude rád, když napíše i v týdnu  a poslal jí taky fotky.     Zdeni copak, že se neozýváš, doufám, že to není proto, že by bylo Honzíkovi hůř.  Salmo, tak Ti někdy zvažuju jestli po přečtení Tvého příspěvku mám litovat, že Míša nemluví nebo ne. Já totiž, když se naštvu, tak si před Míšou neberu servítky a on se jen blahoskloně(alespoň mě to tak připadá)usmívá. Kdyby to všechno co za ty roky ode mě slyšel opakoval, tak by se asi červenal i ten počítač.

571 Zdenka/Honza 18, atyp.aut.,MR,epilepsie/ Zdenka/Honza 18, atyp.aut.,MR,epilepsie/ | E-mail | 13. března 2008 v 22:00

Čalalo,díky za tip.Nelétáš ty jako muška zlatá? Přesně popisuješ naše usínání před lety( pokud se zpívalo před spaním zásadně se muselo dodržovat pořadí písniček, jinak se vše opakovalo od začátku).

Jinak vás chci berušky ubezpečit, že i autík zkouší znovu" uvést v život" těžce odnaučenou věc.A to, že něco přestal dělat, neznamená, že se rád "nevrátí".U nás před rokem hodný policajt (manžel) povolil při usínání opět po letech radio- výsledek- usínali jsme všichni až kolem jedné v noci.Musel zasáhnout zlý policajt(já) a kupodivu to sice H. párkrát zkusil, ale to odbourání šlo lehce!

Miriam jsi hezká ženská (já hlasuju za blondýnu), tak se nestyď poslat i fotku novější!

Gothic - Tebe je radost číst!Jen by mě zajímalo jakou máš kadenci slov za minutu, protože prstíky máš tedy hbité!!

Na EEG holky tolik nemyslete. Až vaše dítko chytne záchvat, teprve se něco řeší (to už dřív rozebírala Salma).Buďte rády, že děti epilepsii nemají.

Eliško, jsi hodná, že na nás myslíš.H . už je konečně bez teploty, ale kašle jak parta havířů.Já jsem s ním dnes byla celý den sama (manžel má čtvrtek "svůj  pánský den") a já  tak jen po chvilkách čtu.

572 Andrea-Ryan(3 roky-ASD) Andrea-Ryan(3 roky-ASD) | E-mail | 13. března 2008 v 22:20

Marky-napadlo me to tak,protoze se vetsinou se mnou nehodla nikdo bavit,rano kdyz Ryana odvadim,tak je tam narvano a odpoledne to samy,tak jsem myslela,ze aspon napisou. Jinak cetla jsem nektere tvoje starsi prispevky,pises moc krasne,az mi slzy vyhrkly,tak od srdce,ja to tak krasne napsat nedokazu. Take obdivuji tve znalosti ohledne autismu a to ze te to napadlo tak brzo,my jsme taky mohli mit diagnozu urcite tak o rok drive,kdybych si nestala za svym,ze je Ryan jenom opozdenej a ze se rozmluvi. Ryan do 2let neumel temer nic,rad chodil ven na prolejzky,driv jsem rikala,ze by venku snad mohl i spat.Nosil plenky,neumel jist,lzici stale obraci pred pusou,ale ja ho uz nechavam,dodnes spatne kouse,ve dvou letech mel jen tri oblibena jidla a to kureci nugety,parky a testoviny,zajimaly ho jen vlaky a auta,ktere stavel do rady,zadnou skladacku dohromady nedal,knizky ho nezajimaly,pastelky ani barvy do ruky nevzal,stitil se jich.Prstem ukazoval jenom z donuceni a to dela jeste do dnes. Ale za posledni rok a pul udelal velky pokrok,rekli mi,ze dela veci,jako ostatni 3lety a nektere veci i jako 4lety,ale s mluvou jsme na tom stale bidne,tu ma na urovni rok a pul stareho ditete a bohuzel se to moc nelepsi,stale jenom opakuje po nas,sam pouziva velmi malo slov.

Gothic-doma delame vsechno,jen se obavam,ze po 8mi hodinach ve skolce nebude mit Ryan naladu se mnou delat nic. Navic ja se jenom delim o pocity,Ryan jde do normalni skolky tak jako tak,na specialni nema narok, jedine,ze bych si ji platila,ale 15 tisic liber rocne nemam.

Do skolky jde od zari,uz tento rok jsem premyslela o odkladu,ze by zustal tam,kde je ted,ale nakonec jsem si to rozmyslela,protoze je porad lepsi,ze bude s vrstevniky nez s o rok mladsima detma. O jinem odkladu zatim nepremyslim,uvidim jak se mu bude darit.

Je to dost tezky rozhodovani,ja mam tu moznost videt obe strany,nebot Ryan chodi kazdou stredu do specialni ''playgroup'',tam jsem prave potkala ty dalsi dve maminky,je tam celkem 7 ruzne postizenych deti a trenovane vychovatelky,ktere si behem tech 3 hodin udelaji cas na kazde dite a delaji s nim nejakou cinnost.

Lindo-asistenta/ku Ryan ve skolce mit bude

No holky musim rict,ze jste me trochu uklidnily,ja jsem ohledne toho stresovala,zatim to tak necham a uvidi se,dik moc vsem za rady.

573 Linda Linda | 13. března 2008 v 22:29

Jo, taky jsem koukla a musím tě Miriam pochválit, že ti to sluší, mě se líbí víc ta tmavá barva vlasů a kupodivu ti to sluší víc s věkem :)

574 Linda Linda | 13. března 2008 v 22:32

Čalalo, taky mě m. poznává až zblízka podle oblečení nebo nevím čeho :) já nevím, jak tady Lila psala, že jí manžel přihlazuje vlasy, tak můj má rád kadeře, což nemám a hladké jsou prý fádní a vůbec jsou teď prý nemožné účesy, jenom culíky atd. A kupodivu takový ten rozcuch vzadu, jak tu psala myslím Andrea mu připadá roztomilý..no ale nic pro mě, já jsem konzervativní.

575 Zdenka/Honza 18, atyp.aut.,MR,epilepsie/ Zdenka/Honza 18, atyp.aut.,MR,epilepsie/ | E-mail | 13. března 2008 v 22:38

Čalalo,tak našemu H. je srdečně jedno, jak kdo vypadá! Když u nás "vodili medvěda" a my jsme se s nimi venku "veselili", H. řekl "Ahoj medvěde!" a normálně se ho zeptal, kde má mobil a v kolik ráno vstával!

Myslím , že by byl vhodný typ pro meziplanetární setkání.Žádný mimozemšťan by ho nerozhodil!

A Čalalo nestálo by za to "pořídit" manželovi vlastní blog ?

576 Katka   Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) Katka Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) | E-mail | 14. března 2008 v 7:22

Čalalo, ano, přesně to jsem měla na mysli. Asi taky záleží, na jak dlouho nám to přiznali a pak to budou znovu posuzovat?

Megy a co ti teda poradila Krejčířová a v tom SPC. Přece potřebuje Erik spec. přístup, ne?

Ghotic, "záklapky" dejte tak vysoko, aby nedosáhl. A dejte je i dolů. Právě, že si to umím představit, jak se nalítáš, tak budeš víc v klidu. Nebojíš se, že ti přes to okno odejde třeba ráno, když spíš a že ho neuslyšíš?

Neberu tvoje obavy jako "paranoidné ". Taky znám pár lidí, u kterých by mi vadilo, že čtou moje příspěvky, tak u některých témat váhám, jestli to napsat...

A vím, že nejsi robot, ani já ne. Však mi včera malá z ledničky (musí to být v chladu) ukradla mastičku a matlala se. Tak to tak někdy vyzní, že jsem chytrá jak rádio a přitom taky tu malou kolikrát neuhlídám. Akorát se to snažím sama sobě co nejvíc zjednodušit a taky A. Lepší než mít nervy a pořád po ní řvát, tak se snažím dávat zakázané z dosahu ať ji to neláká a mám klid. Někdy to nejde, nebo to trvá, než  přijdu na nějakou vychytávku.

S tím svíkáním, právě letím s A. k doktorce, má neštovice, tak myslím, že to mohlo souviset.

Ještě napíšu.

577 Miriam s Paťom(AS 5 r.) Miriam s Paťom(AS 5 r.) | E-mail | 14. března 2008 v 7:42

Gothic a Milka-kúpte si  : nový čas pre ženy z útorka-11.3.2008,  na obálke je nakrátko ostríhaná blondína - vo vnútri je písané o 2 chránených dielňach v Bratislave(väčšinu tvoria autisti !) to je super. Idem zistiť kde sú tie ulice.

578 Miriam s Paťom(AS 5 r.) Miriam s Paťom(AS 5 r.) | E-mail | 14. března 2008 v 7:47

A mimochodom, od večera už beží aj všehochuť 9-prekopirovala som tam príspevok 606.

579 Soňa a Adámek(3roky,dět.autismus) Soňa a Adámek(3roky,dět.autismus) | E-mail | 14. března 2008 v 8:02

Miriam, já hlasuju pro blond.

S usínaním je to u nás tak, že když jdu dát spát děti já, tak tam s nima musím být až usnou a držet je oba za ručičky. Adam to vyžaduje a Venda mu to závidí, tak nastavuje ruku taky. Někdy ale se Adam v posteli přetočí a nastaví patu. Říkám si, ještě že máme jen dvě děti, čím bych držela to třetí nevím. Jo ale když jde dát spát děti manžel, tak je dá do postelí a odchází. To je v čudu, já musím uspávat jako blázen a on ne.

Jinak hlásím, že jsem taky začala chodit do jógy, teda vlastně přesněji do power jógy. Už jsem byla celkem třikrát. Máme ji každý čtvrtek od 20 do 21hod. To dává taky spát děti manžel, ale tím stylem, že vytuhne jako první a děti usnou zrovna tam, kde se nachází. Minule dojdu a manžel spí v obyváku za sedačce, Adík vedle něj(úplně n akraji, se divím, že nespadl) a Venda kramuje z hračkách. Včera spal manžel opět v obyváku na sedačce, Venda v mé posteli a Adík ve Vendiné. Jsem po té józe vždycky dva dny zbitá. Cítím každý sval v těle. Musim se k něčemu přiznat. Na tělocvičnu vidím z okna. Máme je asi 300m od baráku a já jsem nebyla schopná se tam dokopat. Až když začala se mnou chodit kamoška(jezdí z 10km vzdálené dědiny), tak mě to donutilo chodit. Jo a obláčky jsme ještě nevypouštěly(jsme tam samý ženský), ale máme na konci postupně uvolnit všechny části těla a já nevim, jak uvolnit nos, uši a čelo!!!!

Katko, držím pěsti,ať mají u vás neštovice jen mírný průběh s málo bolákama a bez teplot.

580 Katka   Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) Katka Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) | E-mail | 14. března 2008 v 9:20

Andrejko a oni třeba nevypracovávají speciální výukový plán? U nás SPC přijde do školky a poradí jak a co s dítětem dělat a co potřebuje (strukturu v prostoru, čase...) U nás je to hlavně o tom, jak se s učitelkou domluvíme, když, tak denní program, kartičky ap.jsem dělala A.sama. Je to hodně o lidech.

A jak ti to zdůvodnili, že Ryan nepotřebuje spec.školku? Že je málo postižený? Byla ses v nějaké spec.školce podívat?

             Jinak  tě úplně chápu, že nechceš rok čekat, až jak to bude malý zvládat. Asi máš i ten pocit rychle něco pořádného pro něj dělat. A. si prošla  3 školkama, v té druhé byla taky trubka učitelka a absolutně si nevěděla s A.rady. A.se tam počůrávala a celý den běhala sem a tam po třídě jako torpédo a učitelka - stará struktura z toho byla hotová. Prý, že "to je školka pro normální děti". To jsem byla v takovém šoku, že jsem na to ani nic neřekla. Teď jsme v té speciálce a je to fakt o lidech a o tom, že když se chce... Jenže nevím, jak to je u vás. Jestli si na tebe nedovolují jako na cizinku.

581 Katka   Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) Katka Adélka 6let(stř.-vysokof.aut.) | E-mail | 14. března 2008 v 11:05

Čalalo, barvu vlasů jsem změnila jednou, co  mám Aďku a jí to přišlo strašně vtipné, asi jako když si vezmu karnevalovou masku nebo paruku. Váhala jsem, jestli se nemám cítit dotčeně. :)

582 Andrea-Ryan(3 roky-ASD) Andrea-Ryan(3 roky-ASD) | E-mail | 14. března 2008 v 12:12

Ahoj

Katko- tady existuje neco jako ''Statement of Special Educational Needs'',coz je asi to co myslis. Je to list veci,ktere to dane dite potrebuje pro vyuku. Abych tento list dostala,musim si projit trema fazema. Prvni je ''School Action'',coz znamena,ze ve skole bude poskytnut asistent,pokud to diteti nebude stacit a bude potrebovat extra peci,prichazi druha faze ''School Action Plus'',coz si nejsem presne jista,co vsechno obnasi,ale podle toho,co jsem se dozvedela,tak to bude asi specielne trenovany asistent. Pokud ani to nebude dostatecne,sejde se komise (ucitele,ktere uci dite,psycholozka,logopedka,zastupce socialky) a budou pozusovat.Ovsem k tomu dojde jenom,kdyz vazne selzou ty dve predesle faze.Teto treti fazi se rika ''Statutory Assesment'' neco,jako povinne sepsani problematiky ditete,muzete se k ni dostat hned a preskocit ty dve prvni faze jenom tehdy,kdyz je dite vazne hodne postizene. Bez toho,abych to podrobne rozepsala, tato treti faze trva celkem 28tydnu,po kterych dostanete do ruky papir,na kterem je napsano,co presne dite potrebuje. Ctvrta faze je ''Statutory Provision'',kdy podle toho spisu z treti faze vam musi byt nabidnuta specialni skolka,ktera presne odpovida potrebam ditete. Takze ja nemam na takovyto vyukovy plan vubes pravo,protoze Ryan dela pokroky i s obycejnou asistentkou.

Jako na cizinku si na me dovoluji,proto potrebuju zjistit uplne vsechno podrobne,abych vedela na co mam pravo,aby me neosidili,oni si mysli,ze my z vychodu jsme slezli ze stromu a muzeme tudiz byt radi za jakoukoliv pomoc,kterou dostaneme tady ve 'stare dobre Anglii'.

583 Eva s Mery Eva s Mery | E-mail | 14. března 2008 v 14:17

Andreo jak píšeš my z východu..a tvůj manžel je anglán ? Možná, že si to psala a mě to uniklo. Tak pak bych ho poslala ať tyhle věci / kolem dávek a zdrav. péče / raději vyřizuje on. Teda jestli je to možný.

Holky já nemůžu najít všehochuť 9.

Vy jó ?

584 AveEva AveEva | 14. března 2008 v 23:27

Odkaz je dole, pod formulářem pro psaní příspěvků.

Komentáře jsou uzavřeny.